بهره‌مندی43 روستای خراسان‌جنوبی از سایت تلفن همراه طی یک‌سال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن آذری نصرآباد سرپرست مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: شرکت مخابرات در راستای اجرای پروژه USO با کمک اعتبارات دولتی به دنبال توسعه اینترنت و سایت‌های همراه اول در روستاها است که از  سال گذشته تاکنون ۴۳ سایت ۲G در شهرستان‌های بشرویه، بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، فردوس، قاین، نهبندان به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی با اشاره به راه‌اندازی سه سایت ۳G در شهرستان‌های طبس، بشرویه و بیرجند از سال گذشته تاکنون، بیان کرد: ۱۸ سایت ۴G نیز با کمک اعتبارات دولتی در شهرستان‌های  بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس و قاین راه‌اندازی شده است  و از سال گذشته تاکنون ۴۳ روستا زیر پوشش سایت تلفن همراه در خراسان‌جنوبی قرار گرفتند که ۱۱ نقطه آن به تجهیزات اینترنت پرسرعت تلفن همراه مجهز شده‌اند.
,
 
,
سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم این موضوع در توسعه روستایی، اظهار کرد: ۱۰ نقطه روستایی بهره‌مند از سایت تلفن همراه نسل دوم ( ۲G) و یک نقطه روستایی نسل چهارم همراه (۴G) از سال گذشته تاکنون به تجهیزات اینترنت پرسرعت تلفن همراه مجهز شده‌اند.
,
 
,
آذری نصرآباد در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده برای این طرح ، گفت: برای اجرای این سایت‌های تلفن همراه در روستاهای خراسان‌جنوبی ۴۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۴۰۰ میلیارد ریال  از محل اعتبارات شرکت مخابرات هزینه شده است.
,
 
,
وی افزود: به منظور توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار، رفع مشکلات پوشش آنتن دهی، برخورداری مشترکان از خدمات مطلوب و شبکه پرسرعت همراه اول، شبکه تلفن همراه در مناطق مختلف خراسان جنوبی به ویژه مناطق جاده‌ای و روستایی و مناطق پرترافیک استان تقویت و طبق زمان‌بندی  نصب و بهره‌برداری خواهد شد.
,
 
,
سرپرست شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به طرح در خانه بمانیم، بیان کرد: پیرو این طرح برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با توجه به نیاز مشترکان به اینترنت با کیفیت بالا برای دانش‌آموزان، معلمان، کسب و کارهای الکترونیک، شرکت مخابرات در سال جدید نسبت به توسعه و ارتقای تجهیزات از جمله راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول اقدام کرده تا روستائیان نیز بتوانند از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار شوند.
,
 
,
بهره‌مندی ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان‌جنوبی از خدمات مخابراتی
, بهره‌مندی ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان‌جنوبی از خدمات مخابراتی, بهره‌مندی ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان‌جنوبی از خدمات مخابراتی,
 
,
آذری نصرآباد در پایان گفت: این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش نقاط کور و افزایش پهنای باند تلفن همراه و در نتیجه ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت همراه اول خواهد داشت و در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی یعنی بیش از یک هزار و ۹۰۰ روستا از امکانات مخابراتی بهره‌مند هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
آذری نصر آباد گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۳ روستا در خراسان جنوبی تحت پوشش سایت تلفن همراه قرار گرفتند.