پای کار بودن 15 موکب اربعین زنجان برای مقابله با کرونا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات در قالب زیرمجموعه‌ها، شعبات و موکب‌های اربعین در دو بخش مقابله با شیوع بیماری کرونا و رزمایش کمک مومنانه فعالیت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی ادامه داد: در حال حاضر 15 موکب اربعین حسینی و شعبات شهرستانی، بخش‌ها و روستاهای استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا پای کار هستند.
,
 
,
این مسئول با اشاره به فعالیت 665 خادم افتخاری ستاد اربعین استان زنجان در زمینه مقابله با بیماری کرونا و توزیع بسته‌های بهداشتی، افزود: از این تعداد 325 نفر خادم خانم و 340 خادم آقا فعالیت دارند.
,
 
,
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خاطرنشان کرد: 14 کارگاه تولید ماسک توسط ستاد عتبات عالیات استان زنجان راه‌اندازی شده است و در مجموع  تا کنون 263 هزار و 800 ماسک تحویل سیستم درمانی استان شده است.
,
 
,
بابایی با بیان اینکه از این تعداد ماسک،50 هزار ماسک توسط یکی از خیرین در تهران اهدا شده است، افزود: 213 هزار و 800 ماسک نیز در کارگاه‌های تولیدی استان آماده‌سازی شده است.
,
 
,
وی از تولید یک هزار جفت دستکش و توزیع آن خبرداد و گفت: 292 دست لباس گان و 100 شیلد تولید و توزیع شده است.
,
 
,
این مسئول گفت: 3 هزار و 748 بطری مواد ضد عفونی کننده و ژل دست نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در بین آحاد مردم توزیع شده است.
,
 
,
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان از برگزاری 113 مرتبه عملیات ضد عفونی اماکن و معابر عمومی در زنجان خبرداد و گفت: 2 هزار پرس غذای تبرکی نیز در بین کادر درمان، بیماران و نقاهتگاه‌های استان توزیع شده است.
,
 
,
بابایی با بیان اینکه در بخش کمک معیشتی نیز تا کنون 2 هزار و 677 بسته مواد غذایی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: میانگین ارزش ریالی این بسته‌ها 200 هزار تومان بوده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های تولید ماسک و تهیه بسته‌های معیشتی توسط مردم و خیرین تامین شده است و از کمک هیچ نهادی در این زمینه استفاده نشده است.
,
 
,
این مسئول از توزیع 313 بسته معیشتی به عدد یاران حضرت مهدی (عج) در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: این بسته‌ها در هفته اکرام و اطعام توزیع می‌شود.
,
 
,
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان یادآور شد: بسته‌های معیشتی در رزمایش کمک مومنانه شامل برنج، ماکارونی، مرغ، گوشت قرمز، تن ماهی، دستمال کاغذی، روغن، پنیر، رب، شکر، قند، حبوبات و خرما است که در بسته‌های مختلف متفاوت است.
,
 
,
بابایی گفت: در زمینه شناسایی افراد نیازمند تلاش شده است تا از کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند رد شده و از کسانی حمایت کنیم که متولی نداشته و تحت پوشش هیچ نهادی نبوده و معیشت آنها در اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده است.
,
 
,
وی بیان داشت: با وجود شبکه گسترده موکب‌های اربعین نیازمندان واقعی شناسایی می‌شود تا موازی کاری با دستگاه‌های دیگر انجام نشود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
ذبیح‌الله بابایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: در حال حاضر 15 موکب اربعین حسینی و شعبات شهرستانی، بخش‌ها و روستاهای استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا پای کار هستند.