انگ اجتماعی کرونا در کردستان رنگ باخته است/ برخی از خانواده های فوت شدگان حاضر به دفن مرده خود نبودند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، فرزین رضاعی در نشست اعضای اتاق رسانه و اطلاع رسانی کرونای استان کردستان, اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا در استان, فضای مجازی غیررسمی از تولیدات رسانه ها و خبرگزاری های داخل استان متاثر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,
وی افزود: در پرتو آرامش روانی حاصل از تولیدات رسانه ای بود که خیرین به ما اعتماد کردند و به داد ما رسیدند.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: خیرین ۵۰ میلیارد ریال به ما کمک کردند و این کمک ها نقدی و غیر نقدی بود. خیرین ما را نجات دادند و در این شرایط تحریم اگر کمک های آنها نبود فاجعه می شد.
,
وی با بیان اینکه همدلی و همکاری مردم و مسوولین در موضوع کرونا یادآوری همدلی دوران جنگ بود, افزود: منیت ها کنار گذاشته شد و هدف فقط خدمت به مردم شد و امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد و دورنمای آن نیز اهداف توسعه استان باشد.
,
وی با اشاره به تشکیل کارگروهها مختلف ستاد مقابله با کرونا, گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان حدود ۶۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام موردنیاز هزینه شد و خیرین نیز ۵۰ میلیارد ریال به ما کمک کردند.
,
وی از غربالگری ۲۳ هزار نفر از افراد در تماس با بیماران مبتلا به مدت ۱۴روز خبر داد و عنوان کرد: این اقدام بسیار کمک حال کادر درمان بود و از ورود غیرضروری تعداد زیادی از افراد به بیمارستانها جلوگیری شد.
,
رضاعی مدیریت انگ اجتماعی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان بسیار خوب مدیریت شد و در همین رابطه اقدام به قرنطینه خانگی افراد در ارتباط با مبتلایان به کرونا شد.
,
وی با بیان اینکه تا بحال تنها ۷.۴ درصد از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند, گفت: از ۴۴۰ تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کویید ۱۹ لحاظ کرده بودیم, هیچ وقت تعداد بستری ها به نصف هم نرسید.
,
رضاعی ادامه داد: علارغم تمام خطرات متوجه کادر درمان, دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها یک شهید داشت, در حالی که شرایط در دیگر استانها متفاوت بود و این مهم فقط و فقط به دلیل مدیریت خوب و همدلی مثال زدنی در استان بود.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در این مدت ۱۲۶۴ مورد از اماکن استان و ۳۴۶ قلیان سرا تعطیل شدند.
,
وی افزود: به خاطر ترس و وحشت  از انگ کرونا برخی صاحبان متوفی حاضر به دفن مرده خود نبودند. تلاشهای بسیاری انجام شد تا این انگ کمرنگ و از میزان وحشت ها کاسته شود.
,
رضاعی بیان کرد: همچنین با همکاری سپاه کردستان مرکز نقاهتگاهی در سنندج دایر شد اما خوشبختانه تا امروز مورد استفاده قرار نگرفته است.
,
وی تاکید کرد: از روز اول شیوع کرونا تا به امروز بنای دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اطلاع رسانی مبتنی بر صداقت بوده است.
,
رضاعی گفت: نزدیک به ۱۰ روز است که اوضاع کردستان در شرایط با ثبات قرار دارد, اما این به معنای رفع خطر کرونا نیست.
,
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در اوایل شیوع این بیماری به سبک قرون وسطایی دارو در استان توزیع می کردیم اما خوشبختانه هیچ فرد بیماری بدون دارو نماند و از دستگاه تنفس مصنوعی محروم نشد.
,
وی خرید ۱۰۰ هزار لیتر الکل و توزیع بین واحدهای تولید ضدعفونی, توزیع ۷۵ هزار بطری در ادارات, توزیع ۲۵۰ هزار بطری ضدعفونی در سطح استان و تهیه و توزیع ۴۵۸ هزار عدد ماسک را از دیگر اقدام دانشگاه علوم پزشکی ک دستان برای مقابله با کرونا نام برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تا بحال تنها ۷.۴ درصد از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند, گفت: از ۴۴۰ تخت بیمارستانی که برای بستری بیماران کویید ۱۹ لحاظ کرده بودیم, هیچ وقت تعداد بستری ها به نصف هم نرسید.