دست رد ترکیه به کمک ایران در تعمیر خط لوله صادراتی گاز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: اگرچه سفارش‌گذاری برای تجهیزات مورد نیاز تعمیر خط لوله نیز از سوی ترکیه انجا‌م شده اما به دلیل کرونا، ‌تامین تجهیزات با تاخیر رو به رو است.  

,

این مقام مسئول ادامه داد به ترکیه برای تعمیر خط لوله آسیب دیده پیشنهاد دادیم که می توانیم این کار را انجام دهیم اما آنها فقط از ما تشکر کردند.

,

این گزارش حاکی است 12 فرودین ماه امسال به دلیل عملیات خرابکارانه توسط گورهک پ.ک.ک خط لوله صادراتی گاز ایران به ترکیه منفجر شد و عملیات تعمیر که حداکثر 5 روز زمان نیاز دارد با گذشت بیش از 40 روز هنوز ترکیه این خط لوله را تعمیر نکرده است.

,

برخی از کارشناسان بازار انرژی معتقدند ترکیه از این فرصت استفاده کرده و در حال وارد کردن گاز ال ان جی است که از گاز ایران ارزانتر است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در مورد آخرین وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: با ترکیه مشغول مذاکره هستیم و این کشور اقدامات لازم برای تعمیر خط لوله را آغاز کرده است.