سفیر آلمان شایستگی حضور در ایران را ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  شبکه خبری تهران نیوز درباره اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان اظهار داشت: پیش از تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان توسط دولت آلمان، روابط این با یکدیگر خوب بوده و همکاری‌های سازنده‌ای با هم داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: همیشه وقتی موضوع حل اختلاف یا موضوع تبادل اسیران مطرح می‌شد، حزب‌الله از میان دولت‌های اروپایی تنها آلمان را برای میانجی‌گری میان حزب‌الله و آمریکا و اروپا انتخاب می‌کرد.
,
 
,
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اما دولت آلمان به یکباره دست به تحریم و تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان می‌زند که این نشان می‌دهد، این دولت تحت فشار آمریکا و لابی صهیونیستی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است، ولی آلمانی‌ها باید بدانند چنین تصمیمی پرهزینه است و باید هزینه آن را پرداخت کنند.
,
 
,
سروری ادامه داد: حزب‌الله بزرگترین و مهمترین نقش را در زمین‌گیر کردن و نابودی داعش ایفا کرده و نمی‌توان این جریان را به راحتی تحریم یا تروریستی خواند؛ لذا اقدام دولت آلمان نباید بی‌پاسخ باقی بماند.
,
 
,
ضعف وزارت خارجه در برخورد با جاسوس‌خانه‌ها
,
وی در ادامه با اشاره به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برخورد با سفیر آلمان که به ایفای نقش جاسوس برای کشور مبدأ یا کشورهای دشمن می‌پردازد، گفت: یکی از مهمترین وظایف وزارت امور خارجه کشورمان بررسی صلاحیت سفرای کشورهای خارجی است تا پیش از ورود و مشغول به کار شدن او در جمهوری اسلامی ایران، صلاحیتش مورد بررسی قرار بگیرد.
,
 
,
این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز تأسف از ضعف وزارت امور خارجه در برخورد با سفرایی که نقش جاسوس را برای دشمنان جمهوری اسلامی بازی می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی به جاسوسخانه‌های فعال تبدیل شده‌اند و علیه منافع و امنیت ملی کشور ایفای نقش می‌کنند.
,
 
,
سروری گفت: از وزارت امور خارجه یک انتظار حداقلی وجود دارد و آن انتظار این است که رصد درست و حداکثری از عملکرد و رفتار سفرای خارجی انجام دهد تا زمینه‌های جاسوسی را شناسایی و واکنش فعال به آن نشان دهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه سکان‌دار هدایت و حمایت از منافع ملی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورمان است، عنوان کرد: وزارت امور خارجه باید به صورت لحظه‌ای آسیب‌ها و خطرات احتمالی را رصد و شناسایی کند و این خطرات را به دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش دهد تا مانع وقوع اتفاقات در آینده شد؛ لذا در این زمینه هیچ‌گونه انفعالی قابل پذیرش نیست.
,
 
,
به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، سفیر آلمان شایستگی حضور در کشورمان را ندارد و شایستگی حضور در کشورمان را ندارد.
,
انتهای پیام/
]
فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که وزارت امور خارجه در برخورد با سفارتخانه‌هایی که نقش جاسوس‌خانه را برای دشمنان جمهوری اسلامی بازی می‌کنند، ضعف دارد.