غربالگری ۷۲ درصد جامعه هدف در مرحله دوم بسیج مقابله با کرونا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: مرحله دوم غربالگری  کرونا از هفدهم فروردین ماه در سطح استان کرمانشاه آغاز شده و تا کنون ۷۲ درصد جامعه هدف مجدداً غربالگری شده‌اند.

وی افزود: در دوره دوم غربالگری افراد بالای ۱۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و عوامل خطر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، سرطان و بیمارانی که داروهای کورتنمصرف می‌کنند شامل می‌شوند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: این افراد در صورت داشتن علائم و نیاز به درمان، به مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کویید ۱۹ ارجاع داده خواهند شد.

شاه آبادی تصریح کرد: همچنین دور نخست غربالگری نیز از پانزدهم اسفند تا شانزدهم فروردین ماه در سطح استان کرمانشاه انجام شد و طی آن یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه غربالگری به صورت تلفنی و غیر حضوری انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی الزامی است.

وی عنوان کرد: متأسفانه مردم به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا شرایط عادی شده است در حالی که شرایط عادی نیست و هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ هستیم.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم همچنان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت خروج از منزل از ماسک و دستکش استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
سارا شاه آبادی از غربالگری ۷۲ درصد جامعه هدف در مرحله دوم بسیج مقابله با کرونا خبر داد.