استخدام‌های فامیلی شورای شهر صحنه در شهرداری با «بند پ»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز تبعیض و بی‌عدالتی در استخدام افراد وابسته به شورای شهر صحنه در شهرداری موجب اعتراض بسیاری از جوانان این شهرستان شده است و آنها در تماس‌های خود با این پایگاه خبری خواستار بررسی این موضوع شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

در خصوص استخدام نیرو درشهرداری و سازمانهای وابسته، در قوانین و مقررات مربوط، وظیفه و اختیاری برای شوراها وضع نشده است و طبق ماده 54 قانون شهرداری، سازمان شهرداری به نسبت بودجه و حجم کار شهرداری ازطرف شهردار و با اطلاع شورا تهیه و پس از تصویب وزارت کشور (سازمان شهرداریها و … کشور) به مرحله اجرای گذاشته می شود و بر اساس ماده13 آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریها مصوب 15/8/81 هیات وزیران، شهرداری مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود را با رعایت مقررات پیش بینی شده در آیین نامه مذکور و پس از اخذ مجوز استخدام و موافقت مراجع قانونی و از طریق آزمون استخدامی تأمین نماید.

,

هرگونه اقدام شورا در خصوص به کارگیری نیرو، ضمن تحمیل هزینه بر بودجه شهرداری، به لحاظ مغایرت با اصل 105 قانون اساسی تخلف محسوب می شود.

,

لذا شهردار صحنه باید پاسخگو باشد که اگر شهرداری نیاز به جذب نیروی انسانی دارد چرا به صورت رسمی اقدام به جذب نیرو نکرده و بستگان اعضای شورای شهر را در اولویت قرار داده و بدون ضابطه آنها را استخدام کرده است.

,

قاعدتاً این اعمال نفوذ شورا برای به کارگرفتن آشنایان و دوستانشان در شهرداری سبب از کار افتادن مکانیزم شایسته سالاری می‌شود و ناامیدی جوانان از عدم رعایت عدالت در استخدام‌ها را به دنبال دارد و ضروری است دستگاه‌ها بازرسی و امنیتی به این موضوع ورود کنند.

,

انتهای پیام/

]
خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از استخدام چندین تن از بستگان اعضای شورای شهر صحنه در شهرداری این شهر بدون مجوز و به صورت غیرقانونی است.