مجلس دهم می خواهد زمین سوخته تحویل دهد/ هرجا از قانون تخطی شود حساب کشی می کنیم
[

«احمد نادری»، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مجلس یازدهم یکی از عقلانی ترین مجلس ها در بین مجالس پس از انقلاب خواهد بود گفت: چهره های راه یافته به مجلس یازدهم تحصیل کرده ، متخصص، انقلابی و دغدغه مند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه کنش های نمایندگان مجلس یازدهم عقلانی خواهد بود افزود: برخی تلاش می کنند مجلس یازدهم را به تندروی متهم کرده و وانمود کنند که مجلس وارد فضای تقابل با دولت خواهد شد اما اینگونه نیست، بنای ما تقابل با دولت نیست بلکه بنای کار اصولی داریم. تخطی از اصول انقلاب و قانون نخواهیم کرد و مردم یک چهره انقلابی و کارآمد از مجلس یازدهم خواهد دید.

,

منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه قطعا نمایندگان بر اصول قانونی، حقوق مردم، فرمایشات رهبری و اصول امام راحل و انقلاب ایستادگی خواهند کرد و از آن حتی یک قدم عقب نخواهند نشست تصریح کرد: باید این ها تبدیل به قانون شود و هر آنچه قانون شد عملیاتی شود.

,

نادری گفت: هرکجا که از قانون تخطی شود حساب کشی خواهیم کرد، اما اسم این تندروی نیست و اگر برخی جریانات تلاش می کنند رویه قانونی را تندروی جلوه دهند مجلس یازدهم را نیز تندرو معرفی خواهند کرد.

,

وی با بیان اینکه عمیقا معتقدیم که همکاری بین قوا لازم است تصریح کرد: قوه قضائیه، مجلس و دولت سه گانه های واحد برای اداره کشور هستند و بنای هیچ کدام تقابل با دیگری نیست.

,

 رئیس مجلس سخنگو نیست

,  رئیس مجلس سخنگو نیست,  رئیس مجلس سخنگو نیست,

نادری درباره طرح محدود کردن اختیارات رئیس مجلس عنوان کرد: براساس ساختار مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس مجلس اسپیکر (سخنگو) نیست و چیزی فراتر از آن است.

,

وی ادامه داد: ریاست مجلس در ایران چیزی بیشتر از سخنگویی و هماهنگ کننده است که در قانون هم وضع شده البته جای تفسیر هم فراوان است که در طول سالیان گذشته براساس این تفسیر ها همه چیز در ید رئیس مجلس خلاصه شده است.

,

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: شاید اگر این تفسیر اتفاق نمی افتاد مشارکت بیشتری از نمایندگان در امور مجلس وجود داشت.

,

نادری با بیان اینکه اگر بنای اصلاح اختیارات رئیس مجلس وجود داشته باشد باید از گذر مجلس عبور کند عنوان کرد: هر کس از نیروهای انقلابی و دغدغه مند که به ریاست مجلس آینده منصوب شد رویه همکاری و احترام متقابل را پیش بگیرد. نمایندگان با هم برابر هستند.

,

 مجلس دهم قصد دارد مجلس را زمین سوخته تحویل دهد

,  مجلس دهم قصد دارد مجلس را زمین سوخته تحویل دهد,  مجلس دهم قصد دارد مجلس را زمین سوخته تحویل دهد,

وی درباره مصوبات پشت سر ومجلس دهم در روزهای پایانی عمر مجلس دهم عنوان کرد: تصویب طرح های غیر مرتبط با دغدغه های مردم سویه سیاسی دارد. مسئله امروز مردم این نیست که قانون انتخاب اصلاح شود یا نه یا اینکه حقوقدانان شورای نگهبان چگونه انتخاب شوند بلکه دغدغه مردم معیشت و اقتصاد است.

,

نادری گفت: گرفتاری مردم بیکاری حاصل از کروناست که با فشار تحریم ها زندگی روزمره را با دشواری های فراوان همراه کرده است.

,

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: به نظر می رسد بخشی از این اقدامات تسویه حساب سیاسی باشد که این گونه موضع گیری های سیاسی در شان مجلس قانون گذار نیست.

,

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم قصد دارند زمین سوخته تحویل نمایندگان جدید دهند عنوان کرد: ساختار قانون گذاری این امکان را به هیچ نماینده ای در هیچ دوره ای نخواهد داد چرا که ساختار دو مرحله ای قانون گذاری در کشور و نظارت شورای نگهبان امکان سو گیری های سیاسی را سلب می کند.

,

نادری درباره اینکه آیا می توان مجلس دهم را انقلابی دانست گفت: هیچ کس نمی گوید ماست من ترش است، باید دید از نظر مردم نمایندگان مجلس دهم انقلابی و آزاده بوده و آیا مردم واقعا بر این باور هستند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: هرکجا که از قانون تخطی شود حساب کشی خواهیم کرد، اسم این تندروی نیست.