ممانعت از صدور احکام قضایی؛ عامل توقف خط تولید در البرز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز شنبه با رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و گفتگو کرد که در حاشیه این ملاقات به مسائلی چون فساد، رانت خواری، آزادسازی اراضی، انتصاب مدیران بومی و ...اشاره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حسین فاضلی هریکندی در این دیدار تعامل ایجاد شده بین دستگاه‌های نظارتی، قضایی و مجریان انتخابات را از جمله عواملی دانست که زمینه انتخاباتی سالم را طی اسفند 98 در البرز رقم زد و گفت: خوشبختانه قوه قضائیه نگاه ویژه ای به استان البرز داشته و با توجه به سابقه فعالیت در این منطقه مشکلات پیش آمده را با جدیت پیگیری می کند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سفر آیت الله رئیسی به البرز غالب مشکلات زیرساختی و منابع انسانی در قالب مصوبات برطرف شد، افزود: سه‌ماهه سوم سال 98 طرح تحول قضایی در استان شکل گرفت و برای 3 هزار و 500 فعال و بنگاه اقتصادی شناسنامه تهیه شد زیرا حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه است.
,
 
,
فاضلی هریکندی طرح تحول قضایی را مانعی اساسی برای جلوگیری از توقف فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس ابلاغ به دادستان‌های البرز و روسای حوزه‌های قضایی خوشبختانه مصوب شد از اعطای هر گونه حکمی که توقف خط تولید را به دنبال دارد خودداری و از احکام جایگزین استفاده کنند.
,
 
,
رئیس دادگستری استان البرز به انتصاب 90 درصدی مدیران بومی در دادگستری اشاره و تصریح کرد: ساماندهی کانال‌ها و سایت‌های استان البرز برای ایجاد بستر فعالیت قانونی از جمله اولویت‌های مهم دادگستری برای ساماندهی فضای مجازی است.
,
 
,
وی با اشاره به آزادسازی 800 هکتار از اراضی زارعی و ملی البرز، خاطر نشان داشت: آزادسازی‌ ها و مقابله با حفر چاه‌‌های غیرمجاز برای حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده با قوت ادامه دارد.
,
 
,
همچنین نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در این دیدار به راه اندازی کارگروه‌های تخصصی چاره اندیشی و مسئله‌محوری اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاش‌‌های مثبت دادگستری استان البرز برای بهبود پاسخگویی به مردم و صیانت از حقوق عامه، امکان همفکری با دادگستری در راستای رفع آسیب های اجتماعی و سبک زندگی وجود دارد.
,
 
,
مهدی عسگری امیدواری مردم به دستگاه قضا را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم به دنبال عدالت‌محوری و تداوم عملی مبارزه با فساد هستند، گفتمان مجلس یازدهم هم تقویت این مسئله خواهد بود.
,
 
,
وی در خاتمه ضمن تقدیر از قرارگاه صیانت از بیت‌المال در دادگستری و مبارزه جدی با زمین‌خواری، اظهار داشت: در مبارزه با فساد نباید تنها به رویگرد قضایی بسنده کنیم و ساز و کارها بیشتر بر پایه پیشگیری برنامه‌ریزی شود تا فساد کاهش یابد، البته همکاری مجلس و دستگاه قضا زمینه ایجاد سیستم ضد فساد را فراهم می‌کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
حسین فاضلی هریکندی گفت: بر اساس ابلاغ به دادستان های البرز و روسای حوزه های قضایی خوشبختانه مصوب شد از اعطای هر گونه حکمی که توقف خط تولید را به دنبال دارد خودداری و از احکام جایگزین استفاده کنند.