دلیل عدم ساماندهی دست‌فروشان سرریز بیکاری سایر حوزه‌ها به این شغل است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس راشاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به تأسیس چند بازارچه در مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: بازار میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی شهید رجایی، بازار شهرک الهیه، بازار کوی رضوان و... از بازارهایی است که برای ساماندهی دست‌فروشان ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق محل‌هایی را به‌عنوان بازار مشخص کرده‌ایم، ابراز کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم، در برخی از فصول تعداد کارکنان برخی از مشاغل مانند میوه‌فروشی سیار در زنجان افزایش می‌یابد.

,

رئیس شورای شهر با اشاره به اصول و روش‌های صحیح برخورد و همراهی با دست‌فروشان و میوه‌فروشان سیار، تصریح کرد: ما سعی می کنیم بر این افراد نظارت داشته و آن‌ها را مدیریت کنیم.

,

وی با اشاره به بازتولید برخی از مشاغل مانند میوه‌فروشی سیار در زنجان، عنوان کرد: برخی از افراد که به دنبال کار هستند و به دلیل رکود در برخی از زمینه‌ها امکان فعالیت در آن حوزه‌ها را ندارند، سرریز بیکاری این حوزه‌ها به مشاغلی مانند میوه‌فروشی سیار و دست‌فروشی منجر می‌شود.

,

راشاد با بیان اینکه بخش عمده مشکل عدم ساماندهی میوه‌فروشان و دست‌فروشان سرریز بیکاری در این مشاغل است، افزود: به دلیل اینکه در برخی از فصول برای مشاغلی مانند بنایی، کارگران روزمزد و... کار وجود ندارد این افراد به‌صورت موردی و فصلی به میوه‌فروشی روی می آورند.

,

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از میوه‌فروشان سیار به اضطرار وارد این کارشده‌اند، ابراز کرد: ورود ما به حوزه دست‌فروشان و میوه‌فروشان به علت شرایط ویژه این زمان کشور است.

,

رئیس شورای شهر با اشاره به پیشران‌های اقتصادی، تصریح کرد: اگر دولت به پیشران اقتصادی کشور به‌صورت جدی ورود کند ماهم مشکل این حوزه را در شهرداری حل می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه اگر مسئله مسکن حل شود یقیناً بخش عمده از مشکل دست‌فروشان و میوه‌فروشان سیار حل می‌شود، عنوان کرد: طبعاً اگر مشکلات حوزه مسکن حل شود کارگران فصلی و مشاغل مرتبط با مسکن از مشاغلی مانند دست‌فروشی و میوه‌فروشی سیار می‌روند.

,

راشاد با بیان اینکه همان‌طوری که درگذشته قول داده‌ایم ما بازارهایی را در کوی‌های مختلف می‌سازیم، افزود: بخشی از بازارها افتتاح‌شده و برخی از این بازارها مانند بازار خیابان شهید نواب صفوی به‌زودی افتتاح می‌شود.

,

وی با بیان اینکه نیازی نیست که حتماً این بازارها در شهرک‌ها و کوی‌های مختلف ساخته شود، ابراز کرد: نیاز است محلی به‌عنوان بازار در شهرک‌ها و کوی‌ها با امکانت اولیه  مشخص شود تا دست‌فروشان و میوه‌فروشان در این محل‌ها ساماندهی شوند.

,

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه به فرمانداری اعلام‌شده است اگر زمین به ما تحویل بشود ما ادامه کار های ساماندهی دست‌فروشان را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: ما نیازمند تحویل زمین بازارهای مناطق و کوی‌ها هستیم.

,

وی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی استان و کشور، خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان اکنون به دلیل شرایط ویژه سخت است چراکه ما هرروز با افراد جدید و افرادی که از ما تبعیت نمی‌کنند مواجه هستیم.

,

راشاد با بیان اینکه به‌صورت نسبی کار های ساماندهی دست‌فروشان انجام‌شده است، افزود: این مشکل ایجادشده فقط مشکل ما نیست و این یک مشکل فرا بخشی است.

,

انتهای پیام/

]
عباس راشاد رئیس شورای شهر زنجان دلیل اصلی عدم ساماندهی دست‌فروشان را سرریز بیکاری در سایر حوزه‌ها به دست‌فروشی و ورود افراد جدید و عدم تبعیت از مجموعه مدیریت شهری در ساماندهی دست‌فروشان اعلام کرد.