پرداخت تسهیلات کرونایی به ازای افراد شاغل در واحدهای تولیدی البرز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز ظهر امروز یکشنبه به مصوبات ستاد ملی کرونا برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع این ویروس اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه کارا kara.mcls.gov.ir امکان ثبت نام کارفرمایان را از 24 اردیبهشت 99 فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
حسین فلاح نژاد با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کارهای خصوصی و تعاونی اعم از کارفرما و خویش فرما که در تامین اجتماعی کد بیمه دارند و فعالیت انها در یکی از 13 رسته اعلامی دولت است، مشمول دریافت تسهیلات می شوند، افزود: بنگاه هایی که اقدام به تعدیل نیروهای خود نکرده و از سال گذشته تا کنون به فعالیت خود ادامه داده اند مشمول این طرح خواهند شد.
,
 
,
وی استفاده نکردن کارگرهای یک بنگاه اقتصادی از بیمه بیکاری را شرط دیگر ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات دانست و اظهار داشت: پس از تائید اطلاعات توسط تامین اجتماعی، واحدهای مذکور توسط ستاد ملی کرونا برای انجام مراحل بعدی معرفی می شوند.
,
 
,
فلاح نژاد رقم تسهیلات را برای واحدهای تولیدی که به اجبار تعطیل شده اند را 15 میلیون تومان و برای بنگاه هایی که فعال بوده اند به ازای هر فرد شاغل 12 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد:  برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.
,
 
,
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه برای بنگاه‌‌های بزرگ‌ تر ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است، خاطر نشان داشت: کارفرمایانی که پیامک برای آنها ارسال نشده و مشمول دریافت تسهیلات می شوند برای دریافت پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتظر بمانند.
 
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
حسین فلاح نژاد گفت: صاحبان کسب و کارهای خصوصی و تعاونی اعم از کارفرما و خویش فرما که در تامین اجتماعی کد بیمه دارند و فعالیت انها در یکی از 13 رسته اعلامی دولت است، مشمول دریافت تسهیلات می شوند.