تابستان امسال خاموشی برق در استان مرکزی نخواهیم داشت/ در تولید برق از انرژی‌های نو از دنیا عقب هستیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمد الله داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: بعد از خاموشی های سال 97 به منظور کاهش خاموشی ها، سال گذشته اجرای پروژه 098 در دستور کار شرکت توزیع برق استان قرار گرفت

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

الله داد اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته ۸۵ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت کردند که این موضوع باعث شد خاموشی در سال ۹۸ در استان نداشته باشیم.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی افزود: برای سال جاری هم پروژه 0099 را در دستور کار داریم تا با اقداماتی که برنامه ریزی کرده ایم و حمایت های که مشترکین خواهند داشت شاهد خاموشی در سال جاری در استان نباشیم.

,

وی ادامه داد: البته بر اساس اعلام هواشناسی امسال دما هوا یک درجه نسبت به سال های گذشته افزایش خواهد داشت این در حالی است که هر درجه ای که دما از 37 درجه بالا تر می رود 800 مگاوات پیک بار را افزایش می دهد.

,

طلب ۱8۰ میلیارد تومانی شرکت برق از مشترکین برق

, طلب ۱8۰ میلیارد تومانی شرکت برق از مشترکین برق, طلب ۱8۰ میلیارد تومانی شرکت برق از مشترکین برق,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی به مطالبات شرکت از مشترکین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکت ۱۸۰ میلیارد تومان از مشترکین مطالبات دارد از این مبلغ ۴۵ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی، ۲۲ میلیارد تومان در بخش عمومی، ۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۴۸ میلیارد تومان در بخش صنعت و مابقی مربوط به بخش تجاری است.

,

وی با تاکید بر اینکه مطالبات شرکت مشکلاتی را به وجود آورده است، اضافه کرد: این موضوع باعث شده است در پرداخت حقوق کارکنان و پیمانکاران به مشکل برخورد کنیم و برای جبران این موضوع اقدام به دریافت وام کردیم.

,

الله داد با اشاره به اینکه از اول خرداد برای دریافت مطالبات اقدام خواهیم کرد، ادامه داد: در جلسه ای که با استاندار داشته ایم مقرر شد ۲۰ درصد مطالبات را در خرداد ماه دریافت کنیم.

,

در تولید برق از انرژی های نو از دنیا عقب هستیم

, در تولید برق از انرژی های نو از دنیا عقب هستیم, در تولید برق از انرژی های نو از دنیا عقب هستیم,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با تاکید بر اینکه در تولید برق از انرژی های نو از دنیا عقب هستیم افزود: با توجه به اینکه تعداد روزهای آفتابی سال در کشور زیاد است هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت برای تولید برق به خوبی استفاده کنیم.

,

وی افزود: در حال حاضر 70 نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی فعال است که بزرگترین آنها یک مگاوات برق تولید می کند.

,

الله داد با اشاره به اینکه احداث نیروگاه های برق آبی از توجیه بسیار بالایی برخوردار است بیان کرد: با توجه به سد های خوبی که در اراک و ساوه وجود دارد احداث 20 نیروگاه برق آبی در استان شناسایی شده است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 نیروگاه برق آبی با ظرفیت 16.2 مگاوات در استان به بهره برداری رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره بر اینکه در تولید برق از انرژی‌های نو از دنیا عقب هستیم گفت: با توجه به اینکه تعداد روزهای آفتابی سال در کشور زیاد است هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت برای تولید برق به خوبی استفاده کنیم.