انتقال بیش از ۱۰ هزار راس دام در عملیات کوچ مکانیزه عشایر کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی محمدی مسئول بسیج عشایری استان کرمان در ارتباط با کوچ مکانیزه عشایر به خبرنگار راه خبرنگار راه آرمان گفت: شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال جاری کوچ عشایر را با تاخیر مواجه کرد، البته این تاخیر سبب مهر کرونا در بین عشایر شد و تاکنون موردی مثبتی از ابتلای عشایر به این ویروس گزارش نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: کسب و کار عشایر مانند بسیاری از کسب و کارها دچار آسیب شده و فروش محصولات عشایری پس از بروز این ویروس به دلیل توقف رفت و آمد به مناطق عشایری متوقف شده و عملا منبع درآمد آن ها تحت تاثیر کرونا از بین رفته است.

,

مسئول بسیج عشایری استان کرمان مطرح کرد: از این رو با توجه به مشکلات عدیده قشر عشایر استان، سپاه ثارالله با هماهنگی سردار معروفی به کمک آسیب دیدگان این قشر شتافت و وظیفه انتقال عشایر به مناطق کوچ نشین را برعهده گرفت.

,

کوچ مکانیزه سپاه نجات بخش دام عشایر از خطرات احتمالی

, کوچ مکانیزه سپاه نجات بخش دام عشایر از خطرات احتمالی,

محمدی عنوان کرد: پیش از این سپاه استانی با اقدام به موقع خود محصول پیاز کشاورزان را از چنگ دلالان نجات داد و اکنون با گزینش روش کوچ مکانیزه، تمهیدات لازم برای جلوگیری از تلف شدن دام های عشایر اندیشید.

,

وی یادآور شد: اقدام کوچ مکانیزه عشایر از ابتدای هفته جاری در شهرستان های جنوبی با به کارگیری ۳ دستگاه کامیون آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام جا به جا شده است.

,

مسئول بسیج عشایری استان کرمان اظهار کرد: این اقدام سپاه سبب رضایتمندی و امیدواری عشایر استان شده است چرا که در سال های گذشته آسیب های زیادی از قبیل حمله وحوش، سرقت احشام و تصادفات در مسیر کوچ سنتی دام عشایر را تهدید می کرد.

,

محمدی بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه کوچ مکانیزه عشایر به پایان رسد و هم احشام با استفاده از خودروها و امکانات سپاه به مناطق مورد نظر عشایر انتقال داده می شوند.

,

وی در خصوص هزینه های حمل و نقل احشام عشایری گفت: تنها هزینه سوخت که بسیار ناچیز است از عشایر استان دریافت می شود و قابل مقایسه با هزینه های حمل و نقل آزاد نیست.

,

انتهای پیام/

]
هادی محمدی گفت: سپاه ثارالله در راستای کاهش خسارات دامی ناشی از کوچ سنتی عشایر، با به کارگیری ۳ دستگاه کامیون کوچ مکانیزه را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار راس دام جا به جا کرده است.