رویترز: رهبر ایران، اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست/ جروزالیم پست: رهبر ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نمی ماند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس دارای پیام‌های مهم و راهبردی بود که می‌توان آن را در چند بخش مهم دسته بندی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نکته مهم که ایشان دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آن را عامل اشغال فلسطین و فاجعه اصلی دانستند.
,
 
,
اشاره به ناتوانی و سازشکاری کشورهای عربی در برابر آرمان ملت فلسطین، ناکارآمد بودن روند گفتگو و سازش و سرنوشت دست یازیدن به این روند و نیز بی خاصیت بودن سازمان‌های بین المللی وابسته بعنوان تجربه ناموفق و تلخ فلسطین از مهمترین محورهای سخنان ایشان بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشت.
,
 
,
بیشتر رسانه‌های غربی عنوان بی اعتمادی به سیاست‌های غرب را بعنوان تیتر مهم خود انتخاب کردند و این پرسش را مطرح کردند که چرا رهبر ایران تا این اندازه به دولتهای غربی بی اعتماد است؟
,
 
,
رسانه‌های محور مقاومت نیز موضوع اقتدار و آینده درخشان محور مقاومت را در سایه افزوده شدن عناصر قدرت مطرح کردند.
,
 
,
موضوع مهم دیگری که در این رسانه‌ها مطرح شد نکته تلخ محصور کردن فلسطین در یک نزاع عربی یا فلسطینی بود.
,
 
,
شبکه لبنانی المیادین به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری پرداخت.
,
 
,
 
,
العهد: رهبر انقلاب بر تعلق فلسطین به خودِ فلسطینیان تأکید کرد
, العهد: رهبر انقلاب بر تعلق فلسطین به خودِ فلسطینیان تأکید کرد,
 
,
پایگاه لبنانی «العهد» نیز به صورت گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس را مورد پوشش رسانه‌ای قرار داد.
,
 
,
این پایگاه لبنانی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: فلسطین متعلق به خودِ فلسطینیان است و باید با اراده آنها اداره شود.
,
 
,
العهد همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: باید با افتخار از شهدای قدس از شیخ یاسین گرفته تا شهیدان سلیمانی و المهندس، یاد کنیم.
,
 
,
این پایگاه لبنانی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی رژیم‌های عربی نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک هدف آمریکایی است که متأسفانه برخی نظام‌های عربی نیز به تحقق آن کمک می‌کنند.
,
 
,
 
,
اسپوتنیک: رهبر ایران بار دیگر اسرائیل را غده سرطانی نامید
, اسپوتنیک: رهبر ایران بار دیگر اسرائیل را غده سرطانی نامید,
 
,
بخش عربی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس پرداخت.
,
 
,
اسپوتنیک اعلام کرد که رهبر معظم ایران در روز جهانی قدس بار دیگر از اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد.
,
 
,
این خبرگزاری روسی همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: نبرد آزادسازی قدس، هم جهاد است و هم تکلیف.
,
 
,
 
,
المسیره: آیت الله خامنه ای بر تداوم انتفاضه تأکید کرد
, المسیره: آیت الله خامنه ای بر تداوم انتفاضه تأکید کرد,
 
,
شبکه یمنی المسیره هم به پوشش سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.
,
 
,
 
,
این شبکه یمنی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: ایجاد جنگ در سوریه و یمن و نیز به وجود آوردن داعش همگی از دسیسه‌ها برای مشغول کردن جبهه مقاومت است. رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد. انتفاضه فلسطین ضد رژیم صهیونیستی باید ادامه داشته باشد.
,
 
,
شبکه السومریه عراق هم گزارش داد: در روز قدس، رهبر ایران اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دوام نمی‌آورد.
,
 
,
 
,
 
,
این شبکه عراقی به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: رژیم صهیونیستی غده سرطانی در خاورمیانه است. هدف ایجاد رژیم صهیونیستی ایجاد پایگاه دائمی غرب در غرب آسیا است. مذاکرات با آمریکا و کشورهای غربی تجربه تلخ و زیانباری در موضوع فلسطین است.
,
 
,
شبکه المنار لبنان هم به پوشش کامل سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گزارش داد: امام خامنه ای در روز قدس بر ادامه مبارزه برای فلسطین و مقابله با تلاش‌های عادی سازی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد. امام خامنه ای اعلام کرد: امروز روز قدس است؛ روزی که با ابتکار هوشمندانه‌ی امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) همچون حلقه‌ی وصلی برای هم‌صداییِ مسلمانان درباره‌ی قدس شریف و فلسطین مظلوم تعیین شد؛ و در این چند دهه، در این باره نقش‌آفرینی کرد و از این پس نیز خواهد کرد ان‌شاءاللّه.
,
 
,
 
,
 
,
این شبکه لبنانی در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری اعلام کرد: سیاست عمده‌ی استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ی فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به سَمت فراموشی راندن آن است. و فوری‌ترین وظیفه، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در خودِ کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد. و حقیقت آن است که مسئله‌ای به عظمت مسئله‌ی فلسطین چیزی نیست که غیرت و اعتماد به نفس و هوشمندی روزافزون ملّت‌های مسلمان، اجازه فراموش شدن آن را بدهد؛ هر چند آمریکا و دیگر سلطه‌گران و پادوهای منطقه‌ای آنان همه‌ی پول و توان خود را برای آن به کار گیرند.
,
 
,
بی بی سی: آیت‌الله خامنه‌ای 'صهیونیسم' را به کرونا تشبیه کرد
, بی بی سی: آیت‌الله خامنه‌ای 'صهیونیسم' را به کرونا تشبیه کرد,
 
,
بی بی سی هم در پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای 'صهیونیسم' را به کرونا تشبیه کرد. به نوشته این شبکه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در یک سخنرانی زنده درباره مسائل اسرائیل و فلسطین، "صهیونیسم" را به ویروس کرونا تشبیه کرد. او خواهان ادامه فعالیت "گروه‌های جهادی" در فلسطین شد و آنها را ستایش کرد.
,
 
,
رویترز: رهبر ایران، اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست
, رویترز: رهبر ایران، اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست,
 
,
رویترز در پوشش خود از بیانات رهبری نوشت: رهبر ایران ضمن آنکه اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست از مردم فلسطین خواست تا به قیام خود علیه اسرائیل ادامه بدهند.
,
 
,
شبکه i24news نیز در پوشش این رویداد نوشت: رهبر معظم ایران در سخنرانی به مناسبت روز قدس، مبارزه برای آزادی قدس را یک وظیفه اسلامی دانست.
,
 
,
تودی آنلاین هم در پوشش سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس نوشت: رهبر ایران اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست.
,
 
,
سایت تربیون نیز به پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران اسرائیل را غده سرطانی خاورمیانه دانست و گفت: اسرائیل همانند تومور است که باید تا آزادی فلسطین با آن مبارزه کرد.
,
 
,
فرانس 24 در بازتاب خود از بیانات رهبری نوشت: رهبر عالی ایران ضمن انکه مبارزه برای آزادی فلسطین را یک وظیفه سالامی دانست از دولت های غربی و دولت های عربی که آنها را بازیچه دست غرب دانست به دلیل همراهی با اسرائیل انتقاد کرد.
,
 
,
جروزالیم پست: رهبر ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نمی ماند
, جروزالیم پست: رهبر ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نمی ماند,
 
,
این رسانه صهیونیستی پوشش خود از بیانات رهبری را با اشاره به توئیت که صبح امروز جمعه در صفحه ایشان منتشر شده آغاز کرده و می نویسد: رهبر عالی ایران اعلام کرد که اسرائیل پا برجا نبوده و محو خواهد شد.
,
 
,
العربیه انگلیسی: رهبر عالی ایران گفت اسرائیل محو خواهد شد
, العربیه انگلیسی: رهبر عالی ایران گفت اسرائیل محو خواهد شد,
 
,
رهبر عالی ایران در سخنان خود در روز قدس گفت: اسرائیل یک زائده کشنده برای منطقه است و محو خواهد شد.
]
سخنان حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشته است.