خطر حمله سوسک‌های سیاه به استان زنجان وجود ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با در مورد سوسک‌های سیاه اظهار کرد: تا به امروز بالا بودن جمعیت این سوسک‌ها در استان زنجان مشاهده نشده و احتمال حمله آنها به استان زنجان وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی در ادامه با اشاره به مبارزه به آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم تصریح کرد: این آفت در شهرستان طارم بیشتر وجود دارد که در حال حاضر نیز مبارزه با آن انجام می‌شود و تقریبا به مرحله مهار این آفت رسیدیم.

,

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان طارم 15 هزار هکتار از مراتع سمپاشی شده است بیان کرد: به احتمال زیاد یک هزار هکتار از مراتع نیز نیاز به سپماشی داشته باشد.

,

وی با تاکید براینکه کانون‌های شناسایی شده در مراتع هستند و اگر پیشگیری انجام نشود قطعا وارد باغات و مزارع کشاورزان خواهد شد افزود: به همین دلیل اقدامات مبارزه با این ملخ در طارم همچنان ادامه دارد.

,

بختکی با بیان اینکه از پنج فروردین ماه کار سمپاشی مراتع طارم آغاز شده است عنوان کرد: تا به امروز روزانه به طور متوسط 3 تا 5 هزار هکتار از مراتع طارم سمپاشی می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه همه کانون‌ها شناسایی شده است افزود: طغیان ملخ مراکشی بیشتر در شهرستان طارم وجود دارد و در سایر شهرستان‌ها خیلی کمتر است و در واقع به حدی نیست که نیاز به مبارزه باشد.

,

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: در شهرستان طارم با اقداماتی که در مبارزه با آفت ملخ شده هیچ خسارتی به باغات و یا مزارع طارم وارد نشده است.

,

انتهای پیام/

]
بختکی مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان در حمله آفت سوسک‌های سیاه به برخی از استان‌های همسایه زنجان گفت: خطر حمله این سوسک‌های به استان زنجان وجود ندارد.