حوزه علمیه وارد فاز جدید مناسبات دیپلماتیک با دنیا شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله علیرضا اعرافی عصر سه شنبه در جلسه آئین تجلیل از بانوان جهادگر میدان دفاع از سلامت قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: یک جامعه اگر بخواهد در برابر بحران‌ها تاب آوری بالایی داشته باشد، نیازمند ورود به چالش‌ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اینکه یک جامعه تا چه اندازه بتواند بحران‌ها را مدیریت کند، امری متغیر بوده و درجات گوناگون دارد؛ میزان تاب آوری تابعی از مجموعه‌ای از علل است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی همه انسان‌های آزاده است، مطرح کرد: ایشان در سخت‌ترین حوادث تاریخ دارای تاب و تحمل بالا بودند.

ارسال ۵۰۰ نامه از سوی حوزه به مراکز بین المللی

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه تاب آوری به قدرت مدیریت بیشتر منتهی می‌شود، گفت: در دوران کرونا بنده به عنوان مسئول در حوزه، به قریب به ۵۰۰ نامه بین المللی نوشتم که یک محور این نامه منطق اسلام در برابر بلاها بود، چرا که فقر منطق در این حوادث بحران را شدیدتر می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم وجود تفکر منطقی و عقلی برای پاسخگویی به این حوادث اظهار داشت: دارو و درمان، امدادهای غیبی و قوانین علمی و این دوگانه‌ها در تفکر اسلام جمع می‌شود، اما گفتمان دنیای غرب از جمع بین این دو ناتوان است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: عامل مهم دیگر در افزایش تاب آوری، ذخیره روحی و معنوی بالا در اسلام بوده و این ذخیره بزرگ در اسلام و مکتب اهلبیت (ع) وجود دارد.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: این حس روحی و معنوی به انسان‌ها غنای شخصیت می‌دهد و انسانی که در فضای معنوی سیر می‌کند، هرگز احساس ناتوانی نخواهد داشت؛ مثال بارز این امر حضرت زینب کبری (س) است که پس از عاشورانافله شب خود را ترک نمی‌کند.

وی با اشاره به سومین عامل بالا برنده تاب آوری در انسان، خاطرنشان کرد: عواطف انسانی از جمله این عوامل بوده و انسان‌های بزرگ کسانی هستند که از خود عبور کرده و دایره عاطفی آنها فراتر از مسائل شخصی است و به دیگران و افراد جامعه عشق می‌ورزند.

امام جمعه قم بیان کرد: کادر درمان پرستاران ما می‌توانند بگویند که ما به اندازه حقوقی که دریافت می‌کنیم کار می‌کنیم، اما دیدیم که فراتر از این محاسبات عمل کردند، نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان ها و افراد حاضر در رزمایش مواسات نیز در راه فراتر از منافع شخصی گام برداشتند.

آیت الله اعرافی نگاه و همبستگی اجتماعی را عامل مهم دیگر دانست و ادامه داد: همراهی و همدلی یک اصل است، قدرت علمی و فناوری دانشی نیز عامل دیگر افزایش قدرت و مدیریت در بحران‌ها است.

 

غربی‌ها از همدلی ملت ایران حیران ماندند

وی افزود: این پنج عامل موجب می‌شود که انسان‌ها در کمال آرامش به حل بحران بپردازند، جامعه غرب فهم درستی درباره فلسفه انقلاب اسلامی ندارد و به همین دلیل از این همدلی مردم در ایام شیوع کرونا تعجب کردند؛ غربی‌ها بیش از ۴۰ سال است که هیچ درکی از این گفتمان ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه و نهاد دین خود را در برابر مجموعه‌ای از وظایف مأمور می‌داند، مطرح کرد: مراقبت و مواظبت از اجرای دستورات دینی یکی از وظایف حوزه است.

آیت الله اعرافی گفت: وظیفه دیگر حوزه حضور همدلانه در بیمارستان و در کنار کادر درمان است، مشاوره‌های صحیح دینی، همراهی در امداد، پاسخگویی به شبهات، ایجاد انسجام بین نهادهای دین، همراهی با مسئولین و ایجاد دیپلماسی دینی و مذهبی از دیگر وظایف حوزه است.

وی تأکید کرد: حوزه خود را خادم مردم می‌داند و هر جا که لازم باشد حضور پیدا می‌کند، البته نباید از کارهای تخصصی خود بازماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این ایام به ۱۰۰ پرسش توسط حوزه پاسخ داده شد که مجموعه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها در حال تدوین است.

آیت الله اعرافی با اشاره به ورود حوزه به مطالعات پساکرونایی ابراز کرد: این مطالعات در ۱۰ بخش مختلف در حوزه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه وارد مجموعه‌ای از مکاتبات دیپلماتیک حوزوی با جهان شده تا به یک الگوی مناسبت تر برای رفع مسائل بشر برسد.

امام جمعه قم بیان کرد: اینکه در کشور ضعف‌های مختلف وجود دارد درست است، اما باید داشته‌های خود را نیز موردتوجه قرار دهیم. همراهی، عدالت، عدم نگاه تبعیض آمیز به دیگران و غیره از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های داخلی ما است.

هدف از حمله به قم ضربه به دین و نظام اسلامی بود

آیت الله اعرافی ادامه داد: بوق‌های تبلیغاتی مسموم دنیا در ایام شیوع کرونا به قم هجوم بالایی آوردند، این هجوم برای ضربه زدن به ارزش‌های دین و ناتوان کردن نظام اسلامی بود.

وی افزود: ما در این ایام راهپیمایی روز قدس نداشتیم، اما منطق اسلامی خود را ارائه کرده و از آن کوتاه نیامدیم، همزمان با آن قدرت نظامی خود را افزایش دادیم و در پرتاب ماهواره و حمل و نقل دریایی این قدرت را به رخ جهانیان کشیدیم.

,

وی افزود: اینکه یک جامعه تا چه اندازه بتواند بحران‌ها را مدیریت کند، امری متغیر بوده و درجات گوناگون دارد؛ میزان تاب آوری تابعی از مجموعه‌ای از علل است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی همه انسان‌های آزاده است، مطرح کرد: ایشان در سخت‌ترین حوادث تاریخ دارای تاب و تحمل بالا بودند.

ارسال ۵۰۰ نامه از سوی حوزه به مراکز بین المللی

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه تاب آوری به قدرت مدیریت بیشتر منتهی می‌شود، گفت: در دوران کرونا بنده به عنوان مسئول در حوزه، به قریب به ۵۰۰ نامه بین المللی نوشتم که یک محور این نامه منطق اسلام در برابر بلاها بود، چرا که فقر منطق در این حوادث بحران را شدیدتر می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم وجود تفکر منطقی و عقلی برای پاسخگویی به این حوادث اظهار داشت: دارو و درمان، امدادهای غیبی و قوانین علمی و این دوگانه‌ها در تفکر اسلام جمع می‌شود، اما گفتمان دنیای غرب از جمع بین این دو ناتوان است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: عامل مهم دیگر در افزایش تاب آوری، ذخیره روحی و معنوی بالا در اسلام بوده و این ذخیره بزرگ در اسلام و مکتب اهلبیت (ع) وجود دارد.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: این حس روحی و معنوی به انسان‌ها غنای شخصیت می‌دهد و انسانی که در فضای معنوی سیر می‌کند، هرگز احساس ناتوانی نخواهد داشت؛ مثال بارز این امر حضرت زینب کبری (س) است که پس از عاشورانافله شب خود را ترک نمی‌کند.

وی با اشاره به سومین عامل بالا برنده تاب آوری در انسان، خاطرنشان کرد: عواطف انسانی از جمله این عوامل بوده و انسان‌های بزرگ کسانی هستند که از خود عبور کرده و دایره عاطفی آنها فراتر از مسائل شخصی است و به دیگران و افراد جامعه عشق می‌ورزند.

امام جمعه قم بیان کرد: کادر درمان پرستاران ما می‌توانند بگویند که ما به اندازه حقوقی که دریافت می‌کنیم کار می‌کنیم، اما دیدیم که فراتر از این محاسبات عمل کردند، نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان ها و افراد حاضر در رزمایش مواسات نیز در راه فراتر از منافع شخصی گام برداشتند.

آیت الله اعرافی نگاه و همبستگی اجتماعی را عامل مهم دیگر دانست و ادامه داد: همراهی و همدلی یک اصل است، قدرت علمی و فناوری دانشی نیز عامل دیگر افزایش قدرت و مدیریت در بحران‌ها است.

 

غربی‌ها از همدلی ملت ایران حیران ماندند

وی افزود: این پنج عامل موجب می‌شود که انسان‌ها در کمال آرامش به حل بحران بپردازند، جامعه غرب فهم درستی درباره فلسفه انقلاب اسلامی ندارد و به همین دلیل از این همدلی مردم در ایام شیوع کرونا تعجب کردند؛ غربی‌ها بیش از ۴۰ سال است که هیچ درکی از این گفتمان ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه و نهاد دین خود را در برابر مجموعه‌ای از وظایف مأمور می‌داند، مطرح کرد: مراقبت و مواظبت از اجرای دستورات دینی یکی از وظایف حوزه است.

آیت الله اعرافی گفت: وظیفه دیگر حوزه حضور همدلانه در بیمارستان و در کنار کادر درمان است، مشاوره‌های صحیح دینی، همراهی در امداد، پاسخگویی به شبهات، ایجاد انسجام بین نهادهای دین، همراهی با مسئولین و ایجاد دیپلماسی دینی و مذهبی از دیگر وظایف حوزه است.

وی تأکید کرد: حوزه خود را خادم مردم می‌داند و هر جا که لازم باشد حضور پیدا می‌کند، البته نباید از کارهای تخصصی خود بازماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این ایام به ۱۰۰ پرسش توسط حوزه پاسخ داده شد که مجموعه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها در حال تدوین است.

آیت الله اعرافی با اشاره به ورود حوزه به مطالعات پساکرونایی ابراز کرد: این مطالعات در ۱۰ بخش مختلف در حوزه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه وارد مجموعه‌ای از مکاتبات دیپلماتیک حوزوی با جهان شده تا به یک الگوی مناسبت تر برای رفع مسائل بشر برسد.

امام جمعه قم بیان کرد: اینکه در کشور ضعف‌های مختلف وجود دارد درست است، اما باید داشته‌های خود را نیز موردتوجه قرار دهیم. همراهی، عدالت، عدم نگاه تبعیض آمیز به دیگران و غیره از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های داخلی ما است.

هدف از حمله به قم ضربه به دین و نظام اسلامی بود

آیت الله اعرافی ادامه داد: بوق‌های تبلیغاتی مسموم دنیا در ایام شیوع کرونا به قم هجوم بالایی آوردند، این هجوم برای ضربه زدن به ارزش‌های دین و ناتوان کردن نظام اسلامی بود.

وی افزود: ما در این ایام راهپیمایی روز قدس نداشتیم، اما منطق اسلامی خود را ارائه کرده و از آن کوتاه نیامدیم، همزمان با آن قدرت نظامی خود را افزایش دادیم و در پرتاب ماهواره و حمل و نقل دریایی این قدرت را به رخ جهانیان کشیدیم.

,

وی افزود: اینکه یک جامعه تا چه اندازه بتواند بحران‌ها را مدیریت کند، امری متغیر بوده و درجات گوناگون دارد؛ میزان تاب آوری تابعی از مجموعه‌ای از علل است.

,

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زینب (س) الگوی همه انسان‌های آزاده است، مطرح کرد: ایشان در سخت‌ترین حوادث تاریخ دارای تاب و تحمل بالا بودند.

,

ارسال ۵۰۰ نامه از سوی حوزه به مراکز بین المللی

, ارسال ۵۰۰ نامه از سوی حوزه به مراکز بین المللی,

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه تاب آوری به قدرت مدیریت بیشتر منتهی می‌شود، گفت: در دوران کرونا بنده به عنوان مسئول در حوزه، به قریب به ۵۰۰ نامه بین المللی نوشتم که یک محور این نامه منطق اسلام در برابر بلاها بود، چرا که فقر منطق در این حوادث بحران را شدیدتر می‌کند.

,

وی با تأکید بر لزوم وجود تفکر منطقی و عقلی برای پاسخگویی به این حوادث اظهار داشت: دارو و درمان، امدادهای غیبی و قوانین علمی و این دوگانه‌ها در تفکر اسلام جمع می‌شود، اما گفتمان دنیای غرب از جمع بین این دو ناتوان است.

,

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: عامل مهم دیگر در افزایش تاب آوری، ذخیره روحی و معنوی بالا در اسلام بوده و این ذخیره بزرگ در اسلام و مکتب اهلبیت (ع) وجود دارد.

,

آیت الله اعرافی ابراز کرد: این حس روحی و معنوی به انسان‌ها غنای شخصیت می‌دهد و انسانی که در فضای معنوی سیر می‌کند، هرگز احساس ناتوانی نخواهد داشت؛ مثال بارز این امر حضرت زینب کبری (س) است که پس از عاشورانافله شب خود را ترک نمی‌کند.

,

وی با اشاره به سومین عامل بالا برنده تاب آوری در انسان، خاطرنشان کرد: عواطف انسانی از جمله این عوامل بوده و انسان‌های بزرگ کسانی هستند که از خود عبور کرده و دایره عاطفی آنها فراتر از مسائل شخصی است و به دیگران و افراد جامعه عشق می‌ورزند.

,

امام جمعه قم بیان کرد: کادر درمان پرستاران ما می‌توانند بگویند که ما به اندازه حقوقی که دریافت می‌کنیم کار می‌کنیم، اما دیدیم که فراتر از این محاسبات عمل کردند، نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان ها و افراد حاضر در رزمایش مواسات نیز در راه فراتر از منافع شخصی گام برداشتند.

,

آیت الله اعرافی نگاه و همبستگی اجتماعی را عامل مهم دیگر دانست و ادامه داد: همراهی و همدلی یک اصل است، قدرت علمی و فناوری دانشی نیز عامل دیگر افزایش قدرت و مدیریت در بحران‌ها است.

,

 

,

غربی‌ها از همدلی ملت ایران حیران ماندند

, غربی‌ها از همدلی ملت ایران حیران ماندند,

وی افزود: این پنج عامل موجب می‌شود که انسان‌ها در کمال آرامش به حل بحران بپردازند، جامعه غرب فهم درستی درباره فلسفه انقلاب اسلامی ندارد و به همین دلیل از این همدلی مردم در ایام شیوع کرونا تعجب کردند؛ غربی‌ها بیش از ۴۰ سال است که هیچ درکی از این گفتمان ندارند.

,

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه و نهاد دین خود را در برابر مجموعه‌ای از وظایف مأمور می‌داند، مطرح کرد: مراقبت و مواظبت از اجرای دستورات دینی یکی از وظایف حوزه است.

,

آیت الله اعرافی گفت: وظیفه دیگر حوزه حضور همدلانه در بیمارستان و در کنار کادر درمان است، مشاوره‌های صحیح دینی، همراهی در امداد، پاسخگویی به شبهات، ایجاد انسجام بین نهادهای دین، همراهی با مسئولین و ایجاد دیپلماسی دینی و مذهبی از دیگر وظایف حوزه است.

,

وی تأکید کرد: حوزه خود را خادم مردم می‌داند و هر جا که لازم باشد حضور پیدا می‌کند، البته نباید از کارهای تخصصی خود بازماند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این ایام به ۱۰۰ پرسش توسط حوزه پاسخ داده شد که مجموعه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها در حال تدوین است.

,

آیت الله اعرافی با اشاره به ورود حوزه به مطالعات پساکرونایی ابراز کرد: این مطالعات در ۱۰ بخش مختلف در حوزه در حال انجام است.

,

وی خاطرنشان کرد: حوزه وارد مجموعه‌ای از مکاتبات دیپلماتیک حوزوی با جهان شده تا به یک الگوی مناسبت تر برای رفع مسائل بشر برسد.

,

امام جمعه قم بیان کرد: اینکه در کشور ضعف‌های مختلف وجود دارد درست است، اما باید داشته‌های خود را نیز موردتوجه قرار دهیم. همراهی، عدالت، عدم نگاه تبعیض آمیز به دیگران و غیره از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های داخلی ما است.

,

هدف از حمله به قم ضربه به دین و نظام اسلامی بود

, هدف از حمله به قم ضربه به دین و نظام اسلامی بود,

آیت الله اعرافی ادامه داد: بوق‌های تبلیغاتی مسموم دنیا در ایام شیوع کرونا به قم هجوم بالایی آوردند، این هجوم برای ضربه زدن به ارزش‌های دین و ناتوان کردن نظام اسلامی بود.

,

وی افزود: ما در این ایام راهپیمایی روز قدس نداشتیم، اما منطق اسلامی خود را ارائه کرده و از آن کوتاه نیامدیم، همزمان با آن قدرت نظامی خود را افزایش دادیم و در پرتاب ماهواره و حمل و نقل دریایی این قدرت را به رخ جهانیان کشیدیم.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در ایام شیوع کرونا حوزه وارد مجموعه‌ای از مکاتبات و مناسبات دیپلماتیک حوزوی با جهان شد تا به یک الگوی مناسبت‌تر برای رفع مسائل بشر برسد.