پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع اسلام آباد غرب
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران کریمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با توجه به  نزدیک شدن زمان برداشت کلزا و گندم در شهرستان  پیش بینی می شود ۸۰ هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن برداشت دانه های روغنی کلزا از ۴۶۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد:  کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.

این مسئول افزود: خرید تضمینی و پرداخت بموقع به بهره برداران، از بسته‌های حمایتی امسال دولت به کلزا کاران است.

وی گفت: مراکز خرید به تعداد کافی برای خرید تضمینی گندم  در نظر گرفته شده است و با تدابیر اندیشیده شده و پیش بینی می شود با هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم خود به مراکز خرید نداشته باشند.

کریمی خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی لازم به عمل آمده که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود و هیچ گونه وجهی بابت بدهی از حساب کشاورزان برداشته نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
کامران کریمی گفت: پیش بینی می‌شود امسال 80 هزار تن گندم و 900 تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب برداشت شود.