۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم برخوردار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم افتتاح سد مخزنی سیاهو سربیشه در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: شعار سال جاری با عنوان جهش تولید شعار هوشمندانه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: عنوان جهش تولید به این معنا است که نباید دور موتور پیشرفت کشور کند بلکه باید تندتر شود.
,
 
,
وزیر نیرو بیان کرد: سال گذشته ۲۲۷ پروژه آب و برق در ۳۱ استان کشور با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسیده است.
,
 
,
اردکانیان عنوان کرد: امسال بنا داریم ۲۵۰ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور به بهره برداری برسانیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: امسال بنا داریم در پویش #الف_ ب_ ایران علاوه بر ساخت و سازها در بخش ساز و کارها نیز فعالیت داشته باشیم.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد انتخاب مدیرعامل آب منطقه ای استان خراسان جنوبی، بیان کرد: از دو سال قبل طرحی برای انتخاب مدیران عامل آب و برق کشور از طریق فراخوان آغاز شده و افرادی که توانایی و تخصص های مربوطه را دارند در فراخوان شرکت کرده و پس از طی مراحل مربوطه انتخاب می شوند.
,
 
,
اردکانیان گفت: طرح هایی که امروز افتتاح و کلنگ زنی می شود نقش اساسی در توسعه استان خراسان جنوبی خواهد داشت.
,
 
,
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی اولین استانی بود که سند توسعه سازگاری با کم آبی را تدوین کرد و به تصویب رسیده است.
,
 
,
وزیر نیرو بیان کرد: فرصت های زیادی برای پیشبرد طرح های سازگاری با کم آبی داریم اما در ساختار اداری و حکمرانی مشکلاتی در دو بخش سیستم متمرکز و سیستم بخشی سازمان های ستادی وجود دارد که باعث می شود از فرصت ها کمتر استفاده شود.
,
 
,
اردکانیان با بیان این که استانداران نقش بسیار مهمی برای استفاده از فرصت ها دارند، گفت: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت می توانتد در سازمان ها به عنوان افراد بین بخشی عمل کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: باید مناطق مرزی به عنوان ویترین کشور از توسعه و رونق برخوردار باشد و جهت ماندگاری مردم در روستاها در مناطق مرزی شغل ایجاد شود.
,
 
,
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر که میزان ۳۰۵ میلی متر بارندگی را نشان می دهد، نسبت به بلند مدت  ۵۰ سال گذشته، ۳۰ درصد رشد دارد و این میزان در خراسان جنوبی ۴۰ درصد رشد داشته است.
,
 
,
اردکانیان گفت: امسال میزان بارندگی در سطح کشور نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته اما در خراسان جنوبی ۲۰ درصد رشد داشته است.
,
 
,
وی عنوان کرد: طرح های متعددی برای پایداری آب در کشور داریم که یکی تامین آب از دریا است و اقدامات خوبی تاکنون در این خصوص انجام شده است.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد مشکلات فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین، آبرسانی به قاین و مشکلات فاضلاب سربیشه نیز گفت: پیگیری و رفع مشکلات در دستور کار است.
,
 
,
اردکانیان در مورد فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین، بیان کرد: عملیات در حال اجرا و مطالعات از تابستان گذشته آغاز شده است.
,
 
,
وی گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه قاین نیز توسط سرمایه گذار در حال اجرا است و طی سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد آبرسانی از دشت آهنگران به قاین، گفت: این پروژه نیز در مرحله صدور مجوز از محل ماده ۲۳ است.
,
 
,
اردکانیان گفت: عملیات اجرایی فاضلاب سربیشه نیز طی سه ماه آینده به سرانجام می رسد.
,
 
,
وی در مورد مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی نیز، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تخصیص های مجتمع های آبرسانی استان از محل ماده ۵۶ داده شده و با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان طی دو سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی خواهد شد.
,
 
,
وزیر نیرو عنوان کرد: از پروژه سد سیاهو ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آبیاری و باعث ایجاد شغل خوبی در منطقه خواهد شد.
,
 
,
اردکانیان گفت: سد سیاهو چهل و یکمین سد مخزنی کشور از سال ۹۲ در دولت تدبیر و امید است که افتتاح می شود و تا نمیه اول سال ۱۴۰۰ تعداد سدهای مخزنی کشور به ۵۲ سد خواهد رسید.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت ۱۳۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری زهکشی در کشور به بهره برداری می رسد.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد آبرسانی به ۱۵ روستای استان، افزود: در بخش آبرسانی پایدار به روستاها اقدامات خوبی انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
,
 
,
اردکانیان عنوان کرد : ۵۵ درصد جمعیت روستایی دنیا به آب سالم دسترسی دارند.
,
 
,
وی اظهار کرد: در کشور بحث آب پایدار و سالم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی داشته است.
,
 
,
وزیر نیرو از بهره مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون هم وطن روستایی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند که تا پایان دولت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
,
 
,
اردکانیان خاطرنشان کرد: امروز نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در منطقه سربیشه با اعتبار ۱۲۲۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
وزیر نیرو از بهره مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون هم وطن روستایی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند که تا پایان دولت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.