امضاء 13 تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری 236 میلیارد تومان در خلیل آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری خلیل آباد با حضور مدیر عامل بانک کشاورزی استان خراسان رضوی و اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه شهرستان در بحث طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی با تلاش هایی که صورت گرفت، جایگاه خوبی در استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در ابتدای کار 4 معین اقتصادی در شهرستان وجود داشت ولی امروزه 8 معین اقتصادی در شهرستان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه ای که در بخش ششطراز مصوب شد بنا بر این است که در هر روستای بخش ششطراز یک معین داشته باشیم.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه 13 فقره تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری 236 میلیارد تومان و اشتغال ایجادی 544 نفر در شهرستان خلیل آباد امضاء شده که تا امروز 118 اشتغال نیز در شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: آنچه که برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در کارگروه های اشتغال مدنظر هست ظرفیت ها و همراهی خوب دستگاه قضایی است که فرصت و پشتوانه خوبی برای سرمایه گذاران شهرستان و واحدهای تولیدی محسوب می شود.

,

وی با اشاره به اینکه کاهش بیکاری هدف همه تلاش هایی است که در کارگروه اشتغال صورت می گیرد، اذعان کرد: بیکاری به عنوان یک عامل و شاخص مخرب محسوب می شود که تاثیر خود را بر حوزه اجتماعی، خانواده و... می گذارد.

,

قاسم پور با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گیریم که بخش تولیدی شهرستان افزایش پیدا کند و منجر به سهم اشتغال شهرستان و کاهش نرخ بیکاری شود، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نرخ 6.5 درصد بیکاری شهرستان را در پایان برنامه ششم به زیر 5 برسانیم.

,

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در بخشی از شهرستان و همزمان با فصل برداشت انگور به منفی می رسد ولی در برخی از موارد نظیر دهستان کویر باید توجه بیشتری شود، تشریح کرد: انحراف از طرح ها، خط قرمز اعطای تسهیلات در کارگروه اشتغال شهرستان است و اگر طرحی در هر نقطه از شهرستان به انحراف کشانده شود تسهیلات اعطایی باید برگردانده شود و در محل خود هزینه شود.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه بیان کرد: شهرستان خلیل آباد جایگاه ارزشمندی در بخش کشاورزی دارد و اولین تولید کننده انگور در استان است و برخی از محصولات انگور شهرستان به کشورهای دیگر صادر می شود و نقش بزرگی در ارز آوری ملی و استانی دارد.

,

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی می تواند شرایط بهتری را برای جذب منابع در شهرستان ایجاد کند، تاکید کرد: بانک کشاورزی بعد از جهاد کشاورزی اولین پشتوانه کشاورز است و بر همین مبنا کار خود را آغاز کرده و بانک ها می توانند در جذب سرمایه گذار تاثیر بسزایی داشته باشند.

,

قاسم پور با اشاره به اینکه شرایط لازم برای سرمایه گذاری شهرستان فراهم است و ریل های لازم برای سرمایه گذاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: دست هر سرمایه گذاری داخلی و خارجی که بتواند بخش تولید و اشتغال شهرستان را بهبود دهد به گرمی می فشاریم و در مراحل سرمایه گذاری در کنار آن خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
قاسم پور گفت: 13 فقره تفاهم نامه با ارزش سرمایه گذاری 236 میلیارد تومان و اشتغال ایجادی 544 نفر در شهرستان خلیل آباد امضاء شده که تا امروز 118 اشتغال نیز در شهرستان ایجاد شده است.