ضرورت ورود انجمن‌ حمایت کننده از حقوق مصرف کنندگان به افزایش اجاره بها در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خانه آماده کالایی است که مثل سایر کالاها در بازار قیمت‌گذاری می‌شود که میزان عرضه و تقاضا در افزایش قیمت آن موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: هنگامی که تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید قیمت بر اساس آن تعیین می‌شود و زمانی که عرضه کم شود، میزان تقاضا افزایش می‌یابد.
,
 
,
معاون عمرانی استاندار زنجان موجود در همه بخش‌های جامعه را موجب افزایش قیمت اجاره بها عنوان کرد و گفت: تورم موجب شده تا عرضه کنندگان و صاحبان خانه‌های خالی قیمت‌های بالاتری را برای اجاره پیشنهاد بدهند.
,
 
,
سلطانی با بیان اینکه در گذشته میزان اجاره بها بر اساس درصدی از قیمت کل خانه محاسبه می‌شد که آن درصد نیز رنجی داشت، افزود: با افزایش تعداد بنگاه‌های غیر مجاز ملاک‎های سنتی از بین رفت.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه بنگاه‌های سنتی از رده خارج شده است و ملاک‌های آنها مورد توجه نیست، قیمت‌گذاری در اجاره بها نیز به سبک‌های جدید انجام می‌شود.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان داشت: افزایش تعداد معاملات بنگاهی غیرمجاز مبناهای گذشته را به تعطیلی کشانده و افرادی وارد عرصه قیمت‌گذاری شده‌اند که به  ملاک‌های گذشته اهمیت نمی‌دهند.
,
 
,
کارشناس مسائل عمرانی برضرورت ورود انجمن‌های حمایت کننده از حقوق مصرف کنندگان و سازمان‌های ذیربط برای ایجاد تعادل در اجاره بها تاکید کرد و گفت: این متولیان می‌توانند با ورود به این موضوع دست بنگاه‌های غیرمجاز را از این باراز کوتاه کرده و مبنای قیمت‌گذاری را برای فعالان مجاز تعیین کنند.
,
 
,
سلطانی تصریح کرد: اگر چه روندهای اصلاحی در این زمینه تاثیرگذار است اما اصل قضیه از میزان عرضه و تقاضا در جامعه ناشی می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مهرداد سلطانی، معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه بنگاه‌های سنتی از رده خارج شده‌اند، قیمت‌گذاری در اجاره بها نیز به سبک‌های جدید انجام می‌شود.