انتقاد «قالیباف» از نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در پایان جلسه بررسی وضعیت اقتصادی کشور با حضور رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس منکر زحمات دولت نیستند حتی قدردان زحمات دولت نیز می‌باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که واقعیت‌هایی وجود دارد که از خواسته‌های مردم نشأت می‌گیرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت ابزار فشار در جمهوری اسلامی است، گفت: باید راه‌های رهایی از این بازار فشار را پیدا کنیم. تحریم‌های نفتی یک فرصت است نه تهدید. نقد دوستان این است که چرا برنامه مدون و مشخص برای حل مشکلات وجود ندارد.

,

قالیباف اظهار داشت: به عنوان مثال برای جبران کسری بودجه سال ۹۹ برنامه‌ای ارائه نشده در حالی که روش‌هایی برای حل این مشکلات وجود دارد که یکی از این روش‌ها کاهش هزینه‌ها است و روش دیگر اصلاح سیاست‌های مالیاتی. مالیات دهک‌های بالا را هدف قرار نمی‌دهد چون برنامه دقیقی وجود ندارد.

,

وی با تاکید بر اینکه کشور را بدون درآمد نفتی اداره کنیم، گفت: دولت باید راهکارهای خود را در این زمینه ارائه دهد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی، اصلاح ساختار بودجه را موضوعی مهم و اساسی خواند و گفت: با ساختار موجود امکاناداره کشور وجود ندارد.

,

قالیباف با انتقاد از اقدامات دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اینکه برای اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی لیستی درست کنیم و پروژه‌های رو به اتمام را با تخصیص اعتبار به پایان برسانیم در راستای سیاست‌های اقتصادمقاومتی نیست. باید نقدینگی بخش خصوصی را به سمت تکمیل پروژه‌های عمرانی سوق دهیم.

,

وی گفت: بانک مرکزی رصد تراکنش‌های مالی را آغاز کرده و باید با سرعت بیشتری ادامه دهد. در خصوص بورس و سهام عدالت نیز باید روش‌های بهتری اجرایی شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت، گفت: در تخصیص، اولویت بندی و توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین کنترل قیمت کالاهایی که با این ارز وارد شده‌اند دچار ایرادات اساسی بودیم.

,

قالیباف همچنین پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور را پذیرفت و افزود: امیدواریم با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس این جلسات آغاز شود.

,

وی تاکید کرد: اولویت مجلس یازدهم ساماندهی معیشت و اشتغال مردم است.

]
رئیس مجلس شورای اسلامی از سازوکار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد.