پلمب ۴۴۱ واحد صنفی در کرمانشاه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ بهداشتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۳۷۱۰ بازدید از اماکن عمومی در سطح شهرستان کرمانشاه انجام شد.

وی افزود: ۴۴۱ مکان شامل نانوایی، قنادی، آرایشگاه و … در سطح شهرستان کرمانشاه پس از انجام بازرسی و ارائه تذکر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند اما شماری از آنها پس از اخذ تعهد بازگشایی شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در این بازه زمانی ۲۱۵۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته، غیر مجاز و تقلبی و ۱۰ هزار و ۶۶۵ لیتر نوشیدنی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و غیرمجاز کشف شد.

خدادادیان تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز ۱۰۰ نمونه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر زولبیا بامیه فروشی‌ها، حلیم و آش فروشی‌ها و کبابی‌های در سطح شهرستان کرمانشاه انجام شد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان نظارت بر مساجد به ویژه در شب‌های قدر به عمل آمد و به غیر از دو مورد که پس از ارائه تذکر نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کردند مشکلی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: گندزدایی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها همچنان انجام می‌شود و از بانک‌ها و ادارات به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان بهداشت محیط بر دریافت کد رهگیری از سامانه سلامت توسط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می‌کنند و در این میان بیشتر واحدها نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند و به واحدهایی که تاکنون موفق به ثبت نشده‌اند هشدارهای لازم داده می‌شود.

خدادادیان گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات بر رعایت اصول بهداشتی و اصل فاصله‌گیری نظارت می‌شود.

وی افزود: مهمترین چالشی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عدم رعایت فاصله اجتماعی در دفاتر پیشخوان، بانک‌ها، بازارهای روز است که نیازمند نظارت شهرداری است همچنین شاهد کشتار غیرمجاز و فروش مواد خوراکی توسط دستفروش هاهستیم.

این مسئول عنوان کرد: باید دستگاه‌های متولی با قاطعیت وارد عمل شوند و مردم نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در حالی که متأسفانه روز به روز بر شمار مبتلایان افزوده می‌شود و احتمال قرارگیری کرمانشاه در وضعیت قرمز هستیم همچنان شاهد کاهش حساسیت در میان مردم بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
بهمن خدادادیان از پلمب ۴۴۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی در این استان خبر داد.