ضرورت نهادینه شدن آرمان‌های امام(ره)/ از توجه به مستضعفان تا مقابله با استکبار در جوانان و مسئولان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با فرا رسیدن مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی هر ساله انتقال فرهنگ و چهره صحیح از امام(ره) علی الخصوص به نسل جوان و نوجوان موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالانه به همین مناسبت «تحول اساسی در نگاه به جوانان و نسل جوان» را از آثار مبارک و عمیق رویکرد تحولی امام خمینی عنوان کردند و افزودند: سپردن کارهای بزرگ به جوانان و استفاده از آنان به عنوان ثروت و ذخیره ملی، روش روشن امام بود البته آن بزرگوار در عین حال به افراد غیرجوان نیز به عنوان ثروت ملی اعتماد می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

میزگرد «معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره)» با حضور جوانان و نوجوانان فعال از جمله رضا جاوید، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان؛ جواد کریمانی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع)؛ علی رزم آرا، مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد در پایگاه خبری تحلیلی صبح توس برگزار شد که مشروح آن در متن ذیل آمده است.

, رزم آرا، مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان, صبح توس,



رضا جاوید، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: شخصیت امام خمینی سه ویژگی منحصر به فرد داشت که ایشان را از دیگر رهبران متمایز می‌کرد که عبارت است از:  اعتقاد به خود، اعتقاد به خدا و اعتقاد به مردم است که این سه ویژگی را می‌توان به عنوان اهرم برای مقابله با استکبار استفاده کرد.
وی افزود: امام خمینی جبهه مقاومت را از شروع انقلاب به کشور محدود نکرد و مسیر استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران را به فراتر از مرز‌های ایران پیش بردند که امروزه شاهد این هستیم حتی در جبهه مقاومت فلسطین در برابر رژیم منحوس اسرائیل ایران حرف اول را می‌زند.
جاوید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به پیروی از همین دیدگاه مقاومت برون مرزی در روز قدس فرمان ایجاد رفراندوم در فلسطین را جهت مقابله با استکبار دادند.

,
, ,
,
,
,

ضرورت نهادینه شدن دیدگاه مردم محوری امام خمینی(ره)
وی افزود: امام خمینی(ره) دموکراسی انقلاب اسلامی را فراتر از دموکراسی غربی بنا کرده است لذا می‌بینیم حتی شرکت در انتخابات را وظیفه مردم می‌داند نه حق مردم همانطور که در جنگ هشت ساله نیز دفاع از کشور را وظیفه مردم خواندند لذا به جای پیشنهاد به حضور مردم در دفاع از میهن فرمان حضور حداکثری مردم را دادند.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مردم و مسئولین اگر نگاه امام و امت مقام معظم رهبری و امام خمینی عظیم را درک کنند مطمئناً با وحدت مضاعف به مسیر خود در جهت سعادت مندی جمهوری اسلامی ایران  گام خواهند برداشت.
وی با اشاره به اینکه مسئولینی که رابطه امت و امام را متوجه نمی‌شوند به طبع از ظرفیت مردمی فافل می‌شوند افزود: اگر دیدگاه مردم محوری امام خمینی(ره) در مسئولان نمایان شود قطعا آینده‌ای موفق‌تر از امروز برای انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

, ضرورت نهادینه شدن دیدگاه مردم محوری امام خمینی(ره),
,
,
,

جاوید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به قدری در ذهن مردم مستحکم نقش بسته که حتی در اغتشاشات مورد حمایت آمریکا در ایران شاهد این امر هستیم که دست آویز مسائل کوچک و جزئی شده اند و نمیتوانند در بطن انقلاب نفوذ داشته باشند.

,

آرمان امام(ره)؛ از توجه به مستضعفین تا مقابله با استکبار

, آرمان امام(ره)؛ از توجه به مستضعفین تا مقابله با استکبار ,



جواد کریمانی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع) در ادامه گفت: نگرش امام(ره) در مورد اسلام ایشان را از دیگر علما و فقها متمایز می‌کرد و سبب شد که امام خمینی اسلام نابی را از بین تمام گرایش‌های اسلام استخراج کنند که توجه به مستضعفین و مقابله با استکبار در آن گنجانده شده است.

,
, ,
,

وی افزود: تمام مؤلفه‌هایی که در صدور انقلاب اسلامی نقش داشته است همین نگاه خاص به اسلام بوده است و با بی توجهی و نبود آگاهی افراد در راس سازمان‌های نظام نباید خدشه‌ای به این آرمان مقدس وارد شود.

,

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در حال حاضر در جمهوری اسلامی همواره دیدگاه‌های امام راحل پا برجاست و شاید در تصمیم گیری‌های برخی مسئولین فقط کم رنگ شده باشد لذا به نظر بنده اکنون بحث اهتمام و حمایت از مستضعفین و پابرهنگان که صاحبان اصلی انقلاب هستند از دید مسئولین جامانده است.

, در حال حاضر در جمهوری اسلامی همواره دیدگاه‌های امام راحل پا برجاست و شاید در تصمیم گیری‌های برخی مسئولین فقط کم رنگ شده باشد لذا به نظر بنده اکنون بحث اهتمام و حمایت از مستضعفین و پابرهنگان که صاحبان اصلی انقلاب هستند از دید مسئولین جامانده است.,

وی افزود: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) اگر روزی قشر مستضعف از دولت ناراضی باشد به این معناست که از مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی و انقلاب فاصله گرفته‌ است.
حمایت از مستضعف و دشمنی با استکبار جهانی عامل گسترش انقلاب اسلامی

, وی افزود: طبق فرمایشات امام خمینی(ره) اگر روزی قشر مستضعف از دولت ناراضی باشد به این معناست که از مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی و انقلاب فاصله گرفته‌ است.,
, حمایت از مستضعف و دشمنی با استکبار جهانی عامل گسترش انقلاب اسلامی,

کریمانی تصریح کرد: نباید با اشتباهات مسئولین همان مردمی که انقلاب را تشکیل دادند و همراه امام خمینی(ذه) بودند چه در عمل  و چه در عقیده نسبت به انقلاب جبهه بگیرند و حضور مردم فقط در انتخابات نباشد بلکه در مسائل اقتصادی و اجتماعی خودشان نیز تصمیم گیری داشته باشند.

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در صحنه‌های جهانی در نقش حامی مستضعف و دشمن با استکبار جهانی ظاهر شده همین امر و ادامه دادن همین سیره سبب می‌شود تا همه گیر شدن انقلاب اسلامی در سطح جهانی تسریع یابد

,

امام(ره) الگوی عبادی سیاسی متعالی برای مردم است

, امام(ره) الگوی عبادی سیاسی متعالی برای مردم است,


علی رزم آرا، مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) دارای دو بعدی شخصیتی ساده و عام پسند و شخصیتی مقتدر و قاطع در اداره امور می‌باشند خاطرنشان کرد: سخنانی که امام خمینی(ره) فرمودند به قدری شیوا و رسا و به روز بوده است که به هیچ عنوان دچار تحریف نمی‌شوند.

, ,
, علی رزم آرا، مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) دارای دو بعدی شخصیتی ساده و عام پسند و شخصیتی مقتدر و قاطع در اداره امور می‌باشند خاطرنشان کرد: سخنانی که امام خمینی(ره) فرمودند به قدری شیوا و رسا و به روز بوده است که به هیچ عنوان دچار تحریف نمی‌شوند,

وی افزود: ما شاهد هستیم  روزگار و زندگی امام برپایه ایمان و تقوا بوده است و همین امر سبب گردیده امام علاوه بر یک شخصیت سیاسی به عنوان یک فقیه دینی نیز اسوه مردم قرار گیرد و این امر سبب می‌شود اعتقاد مردم به ایشان مستحکم‌تر شود.

, ما شاهد هستیم  روزگار و زندگی امام برپایه ایمان و تقوا بوده است و همین امر سبب گردیده امام علاوه بر یک شخصیت سیاسی به عنوان یک فقیه دینی نیز اسوه مردم قرار گیرد و این امر سبب می‌شود اعتقاد مردم به ایشان مستحکم‌تر شود.,

مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد ادامه داد: امروزه می‌بینیم مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد خلف امام خمینی(ره) در مسیر پیشرفت انقلام فرمان می‌دهد و بر اساس همان الگو پیش می روند ولی متاسفانه برخی مسئولان درصد پایینی از سیره امام را پیش‌گرفته‌اند.
وی افزود: به طور کلی در نسل چهار و پنج انقلاب اسلامی فهم مردم به گونه‌ای رشد پیدا کرده است که مردم باید در جهت انجام فرامین مقام معظم رهبری در مرحله اول قانع بشوند که متولی این امر مسئولان نظام هستند.

, مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد ادامه داد: امروزه می‌بینیم مقام معظم رهبری به عنوان شاگرد خلف امام خمینی(ره) در مسیر پیشرفت انقلام فرمان می‌دهد و بر اساس همان الگو پیش می روند ولی متاسفانه برخی مسئولان درصد پایینی از سیره امام را پیش‌گرفته‌اند.
وی افزود: به طور کلی در نسل چهار و پنج انقلاب اسلامی فهم مردم به گونه‌ای رشد پیدا کرده است که مردم باید در جهت انجام فرامین مقام معظم رهبری در مرحله اول قانع بشوند که متولی این امر مسئولان نظام هستند.
,
,

رزم آرا بیان کرد: همان طور که امام در زمان رژیم پهلوی توانست نزدیک ترین افراد رژیم را با خود همراه و قانع کند حالا مگر چه اتفاقی افتاده که باید همان ملت که به مقام معظم رهبری و امام خمینی معتقد بودند و دید امت و امامی دارند به این اندازه نسبت به بعضی مسئولین بدبین باشند.

, رزم آرا بیان کرد: ,

وی افزود: به نظر بنده تا کنون در رابطه با آرمان‌های امام خمینی(ره) در بحث گفتمان مقاومت بسیار هوشمندانه عمل شده ولی با قرار دادن محور مردمی در هر تصمیم گیری و جوان گرایی می‌توان رشد چشم گیر و مثال زدنی را در ایران شاهد بود.

,

مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تعریف انقلاب اسلامی از تحریف اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام انقلابی جلوگیری کردند همانطور که در وصیت نامه ایشان دیدیم که خطاب به مردم و یاران فرمودند که اگ سخنی از من شنیدید ولو اگر فرزندانم به نقل از من گفته باشند اگر در صدا و سیما وجود نداشت باور نکنید.
انتهای پیام/

, مؤسس بسیج دانشگاه فرهنگیان مشهد تصریح کرد: ,
]
در میزگرد «معرفی شخصیت امام خمینی(ره)» با حضور جوانان نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی به معرفی امام خمینی(ره) به عنوان الگوی متعالی عبادی سیاسی برای مردم و همچنین به تحلیل گفتمان رهبر کبیر انقلاب در توجه به مستضعفان و مقابله با استکبار پرداخته شد.