جلسه مجازی اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشور‌های تولیدکننده نفت (اوپک) و متحدان آن با هدایت روسیه امروز شنبه برای تصویب تمدید کاهش تولید نفت و نیز فشار بر برخی کشور‌ها برای پای‌بندی به توافق‌های انجام شده بر تولید نفت به صورت ویدئو کنفرانس دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نشست به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی با گفت‌وگو میان اعضای سازمان اوپک راس ساعت ۱۲ به وقت جهانی برگزار می‌شود و سپس نشست گروه اوپک پلاس در ساعت ۱۴ به وقت جهانی برگزار خواهد شد.

,

کشور‌های عضو اوپک پلاس پیش‌تر توافق کرده بودند به منظور تقویت قیمت‌ها عرضه نفت را در ماه‌های مه تا ژوئن ۹/۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

,

قرار است کاهش‌ها از ژوئیه تا دسامبر در سطح ۷/۷ میلیون بشکه در روز باشد.

,

منابعی در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق کرده اند کاهش‌های بی‌سابقه در تولید نفت را در طول ماه ژوئیه تمدید کنند هرچند دولت عربستان ترجیح می‌دهد این کاهش‌ها در طول ماه اوت ادامه یابد.

,

این منابع اطلاع دادند تمدید کاهش‌ها منوط به پای‌بندی کشورهاست، زیرا کشور‌هایی که در ماه مه و ژوئن فراتر از سهمیه خود تولید کرده اند باید با کاهش بیشتر در ماه‌های آتی این را جبران کنند.

,

این منابع اعلام کردند عراق که مطابق داده‌های رویترز یکی از بدترین کارنامه‌ها را در پای‌بندی به سهمیه خود در ماه مه داشت با کاهش‌های بیشتر موافقت کرده است.

,

به گفته این منابع دقیقا روشن نیست عراق چگونه تولید خود را کاهش و با شرکت‌های عمده تولیدکننده نفت در این کشور بر سر کاهش تولید توافق خواهد کرد، نیجریه نیز گفته است قصد دارد پای‌بندی کامل خود را نشان دهد.

,

انتهای پیام/

]
کشور‌های تولیدکننده نفت (اوپک) امروز شنبه برای تصویب تمدید کاهش تولید نفت و به صورت ویدئو کنفرانس دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.