پاکسازی ۳۰ هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله/مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهری استان گفت: راه اندازی پویش بزرگ پاک سازی محورهای استان یک اقدام بسیار خوب و به موقع بود که امروز نیازمند این هستیم زوایای این کار بزرگ برای مردم بیشتر مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

زندوکیلی اظهار کرد: بسیاری از جاده های استان قبل از این پویش در یک وضعیت بسیار بدی به سر می بردند که زیبنده استان مرکزی نبودند.

,

وی ادامه داد: امروز منشأ بسیاری از بیماری‌ها و آلودگی‌ها ناشی از آلودگی جاده‌ها و محورها است که در استان مرکزی فضای جامعه را تحت تأثیر قرار داده بود.

,

معاون عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: راه‌اندازی این پویش یک اقدام بزرگ و قابل‌تقدیر بود که لازم است در مراسمی با حفظ دستورالعمل‌ها تقدیر ویژه شود.

,

زند وکیلی با اشاره به اینکه امروز پرداختن به حاشیه های شهر اراک و مدیریت ضایعات نیازمند توجه جدی است که هرکس به سهم خود باید در این کار مشارکت داشته باشد افزود: ساماندهی خودروهای حامل ضایعات ساختمانی یک ضرورت است که باید در جهت شناسنامه دار کردن آنها تلاش کرد.

,

وی بیان کرد: اختصاص مکان مناسب برای دفن ضایعات در کلیه مناطق استان باید به طور جدی دنبال شود و پیگیری ضایعات از مبدا می تواند از ایجاد بحران های پسماند جلوگیری کند.

,

زندوکیلی افزود: تعامل راهداری و شهرداری برای ساماندهی پسماندها و ضایعات ساختمانی یک ضرورت است که علاوه بر این نیازمند مشارکت فعال مردم در قالب اقشار مختلف مردمی هستیم.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی:

, مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی:,

پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی

, پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی, پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی,

محمد اله داد مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: استارت پویش بزرگ جمع آوری پسماند و ضایعات در استان از زمانی شروع شد که از ابتدای شیوع کرونا تعدادی از کارگران و پیمانکاران اداره برق بیکار شدند.

,

الله داد اظهار کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از کارگران و اقشار آسیب دیده از کرونا از ۱۸ فروردین تا به امروز این پویش راه اندازی شد و کارگران به مدت ۶۰ روز سرکار بودند و روزانه حقوق خود را دریافت می کردند.

,

وی ادامه داد: این کار بزرگ برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و نتیجه آن جاروکش شدن کلیه جاده ها،محورها و طبیعت اطراف جاده ها است.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: ایجاد اشتغال و پاکیزه کردن محیط زیست از اهداف مهم این طرح بوده که خوشبختانه به اهداف دست پیدا کردیم و استمرار این کار نیازمند یک عزم همه جانبه است که باید جدی گرفته شود.

,

الله داد بیان کرد: در این پویش محورهای اراک- خمین، ساوه-تهران، اراک-فرمهین، تالاب میقان، جاده تره بار، داوداباد، شازند، آستانه، هزاوه، انجدان، ویسمه، کمربندی جنوبی،جاده ازنا ، امر آباد، هفتاد قله،عقیل آباد،گوار و چپقلی تاکنون پاکسازی شده اند.

,

وی اضافه کرد: محورهای بروجرد،محلات ،نراق، خنداب، کمیجان، فرمهین و ساروق هم اکنون در حال فعالیت هستند.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون 30 هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله پاکسازی شده است گفت: با حمایت همه جانبه، پاکسازی کل استان تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد که در آن روز باید جشن پاکسازی در استان بگیریم.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

, مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:,

مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است

, مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است, مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است,

رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نامگذاری هفته محیط زیست تلنگری مهم به شهروندان است که یادآوری می کند بیشتر مراقب محیط زیست باشیم چراکه در طی این چند سال اخیر با توجه به گرمایش زمین و آتش سوزی های گسترده نیازمند مراقبت همه جانبه از محیط زیست هستیم.

,

میرزایی اظهار کرد: طی این چند سال اخیر مدیریت پسماندها در شهر اراک به یک موضوع جدی تبدیل شده است و با توجه به اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است باید یک کار بزرگی در این راستا انجام شود.

,

وی ادامه داد: امروز نیازمند یک عزم جدی برای دفن پسماندها هستیم و مدیریت در پسماندهای عفونی یک ضرورت است چراکه تداخل پسماندهای عفونی با معمولی آسیب ها و اختلالاتی را در دفن پسماندها ایجاد می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همکاری شهرداری در شهر اراک امروز یک مشکل جدی در دفن پسماندها هستیم که دفن اصولی و هدفمند پسماندها در استان نیازمند یک عزم همه جانبه است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون 30 هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله پاکسازی شده است گفت: با حمایت همه جانبه، پاکسازی کل استان تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد که در آن روز باید جشن پاکسازی در استان بگیریم.