چرا به مجوزهای کارگزاری بورس رسیدگی نمی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح سؤال از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس تهیه و تدوین شد. در این سوال آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن کامل طرح سوال از وزیر امور اقتصادی و داریی به شرح زیر است:

,

خلاصه سؤال: علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

,

حدود 14 سال است که هیچ مجوزی برای تأسیس کارگزاری بورس صادر نگردیده است که انحصار در صدور این مجوز سبب گردیده نرخ بالای کارمزد کارگزاری‌ها و افزایش بی‌سابقه ارزش معاملات درآمد میلیاردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نصیب برخی کارگزاری‌ها می‌نماید.

,

نظر به این که سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس شرکت کارگزاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سامانه مجوزهای کسب و کار بارگذاری نموده است و هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مکلف بوده ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه مذکور اقدام و شرایط زائد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف نماید.

,

حال با توجه به این که برخی مقررات بارگذاری شده در سامانه مغایر با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و منسوخ می‌باشد ضروری است علت تأخیر هیأت مقررات زدایی در بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه کسب و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام و سریعا با تشکیل جلسه نسبت به حذف شرایط زائد در رفع انحصار از مجوز کارگزاری بورس اقدام کند.

,

 

,

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

]
در طرح سؤال از وزیر اقتصاد آمده است که علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟