ائتلاف ضدداعش فقط به فکر چاه‌های نفتی سوریه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه بی بی سی انگلیس امروز (شنبه) در گزارشی از زبان بزرگان و رهبران عشایر شرق سوریه به انتقاد از ائتلاف آمریکایی ضد داعش پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته وبگاه المعلومه، این شبکه گفت که ائتلاف آمریکایی و عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) جدیتی برای تأمین امنیت جان غیر نظامیان از حملات تروریست‌های داعش ندارند و در مناطق مرزی با عراق صرفا به تأمین امنیت چاههای نفتی مشغول هستند.
,
 
,
بنابراین گزارش، حضور تروریست‌های داعش در استان «دیرالزور» و مناطق مرزی با عراق در ماههای گذشته افزایش یافته و تروریست‌ها شروع به جمع‌آوری سلاح و نفرات برای انجام حملات خونین کرده‌اند.
,
 
,
به گفته منابع محلی، عناصر داعش اخیرا دست به حملات با سلاح‌های سبک و بمب‌گذاری‌ها کرده‌اند و این درحالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه حاضر در منطقه، اقدامی انجام نمی‌دهند.
,
 
,
یکی از بزرگان محلی به بی بی سی گفت که عملیات‌های ائتلاف و قسد بیش از هر چیزی موجب ایجاد هرج و مرج و نا امنی در منطقه شده هدف از این عملیات‌ها نیز دسترسی آسان به چاههای نفتی است.
,
 
,
در هفتم خرداد ماه منابع خبری معارض سوریه از افزایش اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند و گفتند که نیروهای ائتلاف آمریکا، در اطراف میدان گازی «کونیکو» در شرق دیرالزور، سامانه موشکی پاتریوت مستقر کرده‌اند.
,
 
,
آمریکا بارها اعلام کرده است که برای نفت سوریه در شرق و شمال شرق این کشور حضور دارد. منابع خبری در اسفند ماه سال گذشته نیز از همکاری عناصر آمریکا با کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای غارت نفت سوریه خبر دادند.
,
 
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/
]
شبکه بی بی سی در گزارشی گفت که ائتلاف آمریکایی ضد داعش فقط به فکر تأمین امنیت چاههای نفتی در سوریه است و جدیتی در مبارزه با داعش ندارد.