مدیریت بحران کشورهای موسوم به جهان سوم، مطلوب‌تر از ایالات متحده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به اینکه در طی 4 ماه گذشته دو اتفاق بزرگ بحران کرونا و اعتراضات در آمریکا تاثیر تعیین‌کننده‌ای در آینده ساختار نظام سیاسی و حکمرانی ایالات متحده گذاشته، گفت: تعداد قربانیان در بحران کرونا به افکار عمومی داخلی و بین‌المللی نشان داد که حکمرانی آمریکا به صورت شگفت‌آوری ناکارآمد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا  که یک چهارم رقم کل دنیاست، افزود:  برای اولین‌بار ایالات متحده آمریکا دچار بحرانی شد که سایر کشورها هم همان بحران را داشتند و شاهد آن بودیم که نحوه مدیریت بحران در سایر کشورها حتی کشورهای جهان سوم به مراتب بهتر از حکمرانی در ایالات متحده آمریکا است.

,

عابدینی تاکید کرد: تظاهرات عدالت‌خواهانه، یکی از پیامدهای بحران کرونا و ناکارآمدی ایالات متحده بوده که نظام سیاسی و اجتماعی آمریکا را به چالش کشیده است.

,

وی بحران هویت و مشروعیت را از بحران‌های بسیار مهم پیش روی آمریکا دانست و افزود: می‌توان گفت لیبرال دموکراسی و نظام سرمایه‌سالاری دچار بحران هویت شده است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه اعتراضات علیه نژادپرستی، آمریکا را دچار بحران مشروعیت کرده است، اظهار کرد: مردم به اندازه کافی نسبت به نحوه مدیریتی که در آمریکا و در حوزه سیاست، فرهنگ و اجتماع می‌بینند گریزان هستند و این دولت مشروعیت لازم را ندارد.

,

عابدینی تصریح کرد: آمریکا در چند دهه گذشته چندین میلیارد دلار هزینه جنگ‌های بی‌حاصل در غرب آسیا کرده  که هیچ سودی از آن نبرده است و با این رویکردها نظام سرمایه‌سالاری و لیبرال دموکراسی با افول مواجه شده است.

,

وی افزود: آنچه که در آمریکا اتفاق می‌افتد ناکارآمدی همه وجوه حکمرانی در آمریکاست و ناکارآمدی یک قانون یا سیاست‌مدار نیست.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد: دولتمردان آمریکایی قصد دارند از موضوع اصلی این جریانات سوءاستفاده کنند، چراکه نسبت به رویکرد حاکم بر اعتراضات احساس خطر می کنند.

,

عابدینی در خصوص تاثیر این اعتراضات بر حوزه سیاسی دولت آمریکا، خاطرنشان کرد: احتمال قربانی شدن چند سیاستمدار در انتخابات آتی آمریکا وجود دارد.

,

وی درباره موضع دیگر کشورها نسبت به این اعتراضات گفت: کشورهای اروپایی اصولا به دلیل درهم تنیدگی شدید سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...  در مقابل این اعترضات واکنش منصفانه نگرفته و یا سکوت کردند و یا صحبت‌های حمایت‌آمیزی انجام دادند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سایر کشورها در قبال اعتراضات موجود به شدت به آمریکا وابسته هستند، اظهارکرد: برخی کشورها  انگیزه ایستادن در برابر نظام و شجاعت دفاع از مردم آمریکا را ندارند.

,

عابدینی افزود: ساختار نظام سیاسی ایالت متحده آمریکا به گونه‌ای آشفته شده و گسل های قومیتی، فرهنگی، نژادی و...به قدری در آمریکا ریشه دوانده که هر لحظه ممکن است آتش زیر خاکستر فوران کند.

,

وی در پایان تصریح کرد: ابرقدرت بودن دارای سه نشانه قدرت تمام‌کنندگی، قدرت ایجاد شکاف در رقبا و دشمنان و ایجاد ائتلاف در اردوگاه دوستان است، که آمریکا در این نشانه‌ها کارنامه بسیار شکست‌خورده‌ای دارد.

,

انتهای پیام/

]
حسن عابدینی می‌گوید اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، این کشور را با بحران مشروعیت مواجه کرده است.