اعمال محدودیت سفر به شهرهای مرزی کردستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان کردستان شامگاه یکشنبه برگزار شد و طی آن مصوبات جدیدی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کردستان به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

استاندار کردستان  در این جلسه گفت: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع ازافزایش تعداد مبتلایان در موج دوم بیماری کرونا در استان شوند.

,

بهمن مرادنیا گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی بهداشت و درمان در استان باید با اطلاع رسانی مستمر به مردم آنها را به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ترغیب کنند.

,

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر سنندج از طریق خودرو صوتی پیام‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کند تا مردم از تجمع در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند.

,

مرادنیا عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به ارتباط مستقیم با ارباب رجوع ملزم به رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی و پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی هستند تا سلامت کارکنان و ارباب رجوع به مخاطره نیافتد.

,

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت مشاهده احتمالی علائم بیماری در پرسنل و به منظور جلوگیری از ابتلای سایر کارکنان خود حتماً فرد مبتلا را جهت ادامه درمان و تحت نظر بودن پزشکی به مرخصی بفرستند.

,

استاندار کردستان بیان کرد: مراکز درمانی و پیشگیری در سطح استان باید با ارتقا سطح ارائه خدمات و افزایش تیم‌های سیار تشخیصی بهداشتی تلاش خود را برای کاهش میزان مبتلایان مضاعف کنند.

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مردم استان خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از تجمع در اماکن عمومی و پرجمعیت جدا خودداری کنند.

,

مرادنیا همچنین مجدداً بر لزوم افزایش عملیات ضدعفونی معابر و مراکز پر تردد در سطح شهر سنندج تاکید کرد.

,

استاندار کردستان گفت: بانک‌ها و دیگر مراکز ارائه خدمات عمومی در شهر سنندج باید سعی کنند تا با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و درمانی از تجمع بیش از حد ارباب رجوع در این اماکن ممانعت به عمل آورند.

,

وی از کلیه مسافرین و گردشگران که قصد سفر به استان کردستان را دارند خواست تا در این ایام از سفر به استان خودداری کنند، در ادامه ابراز داشت: در این راستا با توجه به افزایش میزان مبتلایان در سطح استان لذا در تعطیلات آخر این هفته کلیه پاساژها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها در شهرستان‌های بانه و مریوان و به ویژه شهر اورامان تعطیل خواهد بود و مسافر پذیرش نمی‌شود.

,

استاندار کردستان تاکید کرد: این تعطیلی‌ها شامل پایانه‌های مرزی استان نمی‌شود و در این مبادی همچنان تردد کالا و مبادلات تجاری با کشور عراق انجام می‌شود.

,

وی اظهار داشت: اصناف و بازاریان شهر سنندج و برخی دیگر از شهرهای استان نیز با هدف کاهش تجمعات مردمی باید نسبت به محدود کردن فعالیت‌ها خود اقدام کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوه بیشتر بیماری شوند.

,

مرادنیا اظهار کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید در این ایام از پذیرش مهمان و مسافرین دیگر استان‌ها در مهمانسراهای خود خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
استاندار کردستان ضمن اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا در این استان، از اعمال محدودیت‌های جدید سفر به شهرهای مرزی کردستان در هفته جاری خبر داد.