عمل به شعار جهش تولید در اردبیل؛ 25 درصد نیاز لاستیک کشور در این استان تولید می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو عصر امروز در در جریان بازدید از کارخانه آرتاویل تایر اظهار داشت: در استان اردبیل علاوه بر لاستیک سایر قطعات خودرو نیز تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ قطعه خودروسازی در استان اردبیل تولید می شود، افزود: یکی از این قطعات، لاستیک سازی است که از یک کارخانه به یک شهرک صنعتی تولید لاستیک تبدیل شده است.

,

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر سطح لاستیک نخی که  ۲۵ هزار تن ظرفیت آن بود، تولید لاستیک ماشین آلات سنگین هم اضافه شده و در سفر سال گذشته رئیس جمهوری افتتاح شده است.

,

بهنامجو با بیان اینکه امسال این مجموعه در ۲ فاز بزرگ لاستیک سازی فعال می باشد، خاطر نشان کرد: این واحد برنامه ریزی کرده  از اواخر سال گذشته تولید خود را  از چهار هزار حلقه در روز به ۱۲ هزار در روز برساند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید این واحد روزانه ۸ الی ۱۰ هزار حلقه در روز می باشد و تا چند ماه آینده هم به ۱۲ هزار حلقه می رسد، تصریح کرد: اگر کارخانجات تولید لاستیک کشور بتوانند افزایش ظرفیت بدهند، نیازی به واردات لاستیک نخواهیم داشت.

,

 

,

انتهای پیام/آ

]
استاندار اردبیل گفت: ۲۵ درصد از نیاز لاستیک داخل کشور توسط واحد لاستیک سازی آرتاویل تایر تولید می شود که این موضوع مصداق بارز جهش تولید در استان است.