محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی محمد مهدی دادمان را به ریاست «حوزه هنری» منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در متن این حکم انتصاب آمده است؛

,

بسم الله الرحمن الرحیم
مجاهد فرهیخته، جناب آقای محمد مهدی دادمان – زید عزه

,
,

بازخوانی موقف و مصاف کنونی و پیشِ روی نهضت، برای تحلیل جایگاه و ظرفیت حوزه‌ی هنری، در میانه‌ی میدان مبارزه‌ی فرهنگی، به کسی اجازه‌ی کم‌دقتی نخواهد داد.

,

ما از امام راحل‌مان آموخته‌ایم که «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، اسلام ائمه هدی (علیهم السلام)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت‌ها باشد و هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.»

,

برای برداشتن دومین قدم بلند بالندگی هنر متعهد، در این زمانه‌ی بشارت‌ها و امداد الهی در شکستن هیمنه‌ی تمدنی ابلیس الابالسه، اجتماع روزافزون هِمَم هنرمندان متعهد برای تقویت اراده‌ی مردم ضرورتی است، اجتناب‌ناپذیر.

,

اساساً «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان هاست» و رسالت الهی پیامبران جز این نبوده است. هنر و تبلیغ، «زوج بَهیج» اند و هماره، هم افق و همگام. در زمانه‌ای که روز به روز اهمیت و اثر هنر و رسانه، ضریبی فزاینده می‌یابد و فرصت‌های نو به نو برای تبلیغ اسلام ناب خلق می‌شود، ضرورت پیوند و اتصال، و همراهی و هم افزایی نهادهای مکتبی بیش از پیش، آشکار می‌شود.

,

حوزه هنری کلمه طیبه‌ای از جنس انقلاب اسلامی است که از چهار دهه پیش با همت و اخلاص هنرمندان صاحب عزمی بنا شد و به شجره طیبه‌ای بدل گشت و ثمراتش را به عنوان سرمایه‌ای بی بدیل، سترگ و ذی قیمت پیش روی جبهه گسترده فکری و فرهنگی ما قرار داد.

,

در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز قدردانی قلبی و ارج نهادن به زحمات همه ی مجاهدینی که در پیشبرد حوزه هنری نقش و سهم مؤثر داشته‌اند، ضروری می دانم از زحمات بی دریغ و مؤثر صدیق فرهیخته و مجاهدم، حضرت آقای مؤمنی شریف که به حق به احسان و شرافت و ایمان آراسته‌اند، به طور خاص و از سوی همه ی دلسوزان عرصه‌ی فرهنگ و هنر تشکر کنم و با اذن رهبری معظم انقلاب، جنابعالی را که بحمدالله از نخبگی، فرهیختگی و توانمندی مدیریتی لازم در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار هستید، به ریاست آن نهاد ارجمند منصوب می‌نمایم؛ امیدوارم با ارتقاء و تعالی سازمان دهی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در مسیر بالندگی بیش از پیش هنر متعهد موفق باشید.

,

از درگاه پروردگار منان توفیق روز افزون شما را در این راه مسألت نموده آرزو می‌نمایم در لحظه لحظه سربازی مؤثرتان برای اسلام عزیز و هنر متعالی و متعهد انقلاب اسلامی، مشمول ادعیه زاکیه امام عصر (ارواحنا فداه) قرار گیرید.
ان شاءالله

,
,

محمد قمی. دوم تیر ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی. ۳۰ شوال المکرم ۱۴۴۱ هجری قمری

, ۱۳۹۹, ۱۴۴۱,

 محمدمهدی دادمان متولد ۱۳۶۷ در تهران است. او فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و مشغول به تحصیل دروس حوزوی در حوزه علمیه علی بن موسی‌الرضا (مشکات) است. سال ۸۴ مدال نقره المپیاد ادبیات را کسب کرد و از آن زمان تاکنون عضو بنیاد ملی نخبگان است.

, ۱۳۶۷,

دادمان پیش از انتصاب به عنوان مسئول حوزه هنری به عنوان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به کار بوده است.

,

عضو هیئت مدیره و معاون محتوایی موسسه سفیرفیلم، عضو هیئت مدیره موسسه هنر و رسانه آینه، عضو هیئت امنای پژوهشکده شهید رضایی، عضو هیئت مدیره و قائم مقام حوزه‌ی علمیه و عملیه نهضت، عضو هیئت موسس و مربی مرکز نوآوری فرهنگی امید، عضو شورای راهبردی جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی، قائم مقام حوزه دانشجویی شریف، عضو شورای طراحی و مدیر دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، عضو شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی از جمله سوابق مدیریتی و تشکیلاتی محمدمهدی دادمان است.

,

 

,

انتهای یپام/

]
در متن حکم انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری آمده است: بالندگی اجتماع روزافزون هِمَم هنرمندان متعهد برای تقویت اراده مردم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای برداشتن دومین قدم است.