دومین تصفیه خانه راشا کاسپین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع ورود و جلوگیری دادستان زنجان از طرح توسعه راشا کاسپین اظهار کرد: نامه دادستان زنجان برای ما نیز واصل شده و در راه اندازی همه واحدهای رعایت موازین زیست محیطی نیز مد نظر ما است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: این واحد در آبان 97 مجوز طرح توسعه خود را اخذ کرده و روال کار نیز این است که هر واحدی بعد از دریافت جواز تاسیس برای استقرار نیز باید از مراجع ذیصلاح تاییدیه دریافت کند.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: بعد از صدور جواز تاسیس مجوز استقرار طبق ماده 11 قانون هوای پاک که اعضای آن شامل معاون اقتصادی استاندار و دستگاه‌های سازمان صمت، جهادکشاورزی، استاندارد، مدیرکل بازرسی و فرماندار شهرستان داده می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: مواردی که دادستان در خصوص واحد تولیدی راشا کاسپین مطرح کردند در ماده 11 قانون هوای پاک قید شده است.

,

فغفوری با بیان اینکه دادستان زنجان به دو مورد تاکید کردند که تخصیص آب برای طرح توسعه این واحد نباید از آب زیرزمینی باشد عنوان کرد: در قانون ماده 11 نیز تامین آب مورد نیاز این واحد از تصفیه خانه فاضلاب شهری قید شده است.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از شرط‌ها تعیین شده این است که باید این واحد یک تصفیه خانه راه اندازی کرده و آب مورد نیاز خود را فاضلاب شهری زنجان تامین کند ابراز کرد: وضعیت موجود این واحد نیز توسط محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر قرار بر اجرای طرح توسعه راشا کاسپین باشد قطعا اجرای طرح آن با رعایت موارد زیست محیطی خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این واحد برای وضعیت موجود یک تصفیه خانه دارد عنوان کرد: دومین تصفیه خانه این واحد نیز با حدود 40 تا 50 میلیارد تومان در حال راه اندازی بوده که نهایتا تا اواسط شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

,

فغفوری با تاکید براینکه این دو تصفیه خانه برای وضعیت کارخانه جوابگو است عنوان کرد: برای طرح توسعه این واحد یک تصفیه خانه به صورت جدا وجود دارد که بزرگتر از این واحد است.

,

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات طرح توسعه واحد راشا کاسپین وارد شده است خاطر نشان کرد: براساس اعلام گمرک این واحد 10 هزار تن ماشین آلات وارد کرده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه برای اجرای طرح توسعه به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و باید محیط زیست تایید کند خاطرنشان کرد: روند اجرای طرح توسعه این واحد مرحله به مرحله اجرا می‌شود تا مواردی که داستان زنجان مورد تاکید قرار داده رعایت شود.

,

وی با اشاره به اینکه بخش عمده از محصولاتی که راشا کاسپین تولید می‌کند تولیدی است عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور تامین ارز برای واردات سخت شده است.

,

فغفوری با تاکید براینکه با راه اندازی تصفیه خانه دوم این واحد وضعیت کارخانه بهتر خواهد بود عنوان کرد: به دنبال این هستیم در طرح توسعه این واحد هم مسائل زیست محیطی رعایت شود و هم توسعه فعالیت این واحد اتفاق بیفتد.

,

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه این واحد بالای 500 نفر استغال ایجاد می‌کند عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحد بالای یک هزار میلیارد تومان است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: در کنار رعایت موارد زیست محیطی بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری این واحد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به موضوع رعایت موارد زیست محیطی طرح راشا کاسپین گفت: طرح توسعه راشا کاسپین با رعایت موارد زیست محیطی انجام می‌شود.