ورود دلالان به بازار نهاده‌های دامی موجب افزایش قیمت‌ها شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته کاهش واردات نهاده‌ها و مشکلات تامین آن باعث اختلال در بازار و قیمت‌های نهاده‌های دامی شد اظهار کرد: این مشکل همچنان تداوم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: با ورود دلالان به این حوزه کمبود نهاده در بازار ایجاد شده و شاهد افزایش قیمت آن در بازار آزاد هستیم و متاسفانه این موضوع تا به امروز ادامه دارد.

,

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: کمبود نهاده و عدم عرضه آن توسط وارد کنندگان اصلی با نرخ مصوب باعث شد قیمت‌های حبابی و حاشیه‌ای در بازار ایجاد شود و تولید کننده در تامین نهاده دچار مشکل جدی شود.

,

وی ابراز کرد: مسئولیت تامین نهاده و پیگیری برای تخصیص ارز همچنین  هماهنگی و نظارت بر فعالیت وارد کنندگان برعهده وزارت صنعت ، معدن وتجارت  است.

,

جعفری خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم جهت توزیع نهاده دامی که از طریق مبادی رسمی گمرک ترخیص و آمار آن به جهاد کشاورزی اعلام میشود را انجام و پیگیری میکند تا بدست  تولید کننده واقعی برسد.

,

وی ادامه داد: میزان نهاده‌های ترخیص و اعلام شده برای توزیع بسیار کمتر از واقعی استان است که این امر موجب افزایش قیمت نهاده در بازار شده است.

,

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: طبیعی است وقتی که تولیدکننده نتواند میزان نهاده مورد نیاز خود را تامین کند به منظور پیگیری از تلفات و زیان بیشتر تولید خود را مدیریت میکند.

,

وی بیان کرد: قیمت مرغ در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و تعیین قیمت آن نیز با کارگروه تنظیم بازار کشور و تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها با سازمان صمت است.

,

جعفری خاطر نشان کرد: براساس مصوبات تنطیم بازار کشور مقرر شده عرضه مرغ منجمد با محوریت شرکت امور دام و سازمان صمت آغاز شود تا با افزایش عرضه قیمت مرغ در بازار کنترل شود.

,

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیری که کارگروه تنظیم بازار کشور اتخاذ کرده به ویژه افزایش دادن عرضه مرغ ، در زنجان شاهد حل مشکلات باشیم عنوان کرد: امیدواریم با این اقدام جلو قیمت کاذب گرفته شده و قیمت‌ها منطقی‌تر باشد.

,

مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از شهریور سال 1398 مسئولیت تنظیم بازار اقلام اساسی از جمله مرغ و تامین نهاده‌ها برعهده وزارت صمت است ابراز کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در تامین نهاده با مشکل مواجه هستیم و نیاز استان تامین نمی‌شود و موضوعی که هم اکنون برای ما نیز جای سوال دارد این است که چرا نهاده با نرخ مصوب کم است ولی در بازار آزاد وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل نیازمند ورود جدی بازرسان سازمان صمت به این موضوع هستیم خاطر نشان کرد: باید وزارت و سازمان صمت به بحث مدیریت تامین  نهاده و هم نظارت بر فعالیت وارد کننده و حذف واسطه‌ها ورود جدی‌تری  داشته باشد تا روند تامین نهاده به سامان برسد.

,

انتهای پیام/

]
جعفری مدیرتوسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکل کمبود نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن در بازار آزاد گفت: دلالان موجب افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار شده اند.