ریاض دست از شکنجه فعالان حقوق زنان در زندان‌ها بر دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان عفو بین‌الملل امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط فعالان حقوق زنان در عربستان سعودی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری آناتولی، این بیانیه که در دومین سالگرد صدور مجوز برای رانندگی زنان در عربستان، صادر می‌شود، از دولت سعودی می‌خواهد به شکنجه و آزار و اذیت فعالان حقوق زنان در زندان‌ها پایان دهد.
,
 
,
زنانی همجون «لجین الهذلول»، «ایمان النفجان» و «عزیره الیوسف» و تعدادی دیگر از زنان، فعالانی هستند که به علت درخواست برای برابری حقوق زنان و مردان از دو سال پیش تا کنون بدون برگزاری دادگاهی، در زندان به سر می‌برند.
,
 
,
عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که تعدادی از این فعالان زن در زندان‌ها تحت شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته‌ و یا برای مدت‌های طولانی در انفرادی به سر برده‌اند و در تمام این مدت اجازه دسترسی به وکیل یا ارتباط با خانواده را نداشته‌اند.
,
 
,
به گفته این سازمان غیر دولتی، اصلاحات ادعایی رهبران سعودی نمی‌تواند پوششی برای «نقض حقوق بشر» و «سرکوب وحشیانه» فعالان حقوق بشر باشد.
,
 
,
در تاریخ ماه می ۲۰۱۸، نیروهای امنیتی سعودی تعدادی از فعالان زن عربستانی را بازداشت کرده و تا کنون دادگاهی برای رسیدگی به اتهامتشان برگزار نشده است.
]
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، از دولت سعودی خواست تا به شکنجه و نقض گسترده حقوق فعالان زن در زندان‌ها خاتمه دهد.