نخستین جشنواره ملی فیلم مستند غار کلدر، در خرم آباد برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، فرود عوض پو؛ دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یکی از مستقل ترین جشنواره ها در کشور و یک جشنواره ملی است که باید با دیدگاه جشنواره ملی و کمک و حمایت همه جانبه مردم انجام شود که باعث بهتر شدن این جشنواره گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک, سفیرافلاک,

دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدرگفت: زمان زیادی صرف شد تا به این لحظه رسیدیم و تقریباً از سال پیش استارت کار زده شده که انشالله در سال آینده در ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: با توجه به این که خرم آباد مهد تاریخ و تمدن است، استان لرستان برای این جشنواره انتخاب شد که در این راه سختی های زیادی کشیده شده و برگزاری این جشنواره نیاز بود که اوایل قرار بود در تهران برگزار شود و با توجه به ۶۳ هزار ساله بودن غار کلدر و قدیمی بودن آن، شهر خرم‌آباد را انتخاب کردیم.

,

عوض پور بیان کرد: با یک تیم تخصصی این کار را شروع کردیم که تصمیم گرفته شد یک جشنواره مستقل باشد و اولین جشنواره ملی مستقل در کشور است که بناهایی که خواهیم ساخت برای آیندگان راهی هموار باشد.

,

دبیر جشنواره ملی مستند غار کلدر اضافه کرد: مستند غار کلدر می‌تواند به تمام ظرفیت‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در همه جانبه ها در کشور کمک کند.

,

وی گفت: هدف ما از این مستند، استفاده از تاریخ و تمدن و قدمت زیاد غار کلدر است که بیش از ۶۰ هزار سال از آن می‌گذرد و نشان دادن آن به جامعه یک امر ضروری ماست.

,

انتهای پیام/

]
اولین جشنواره ملی فیلم مستند غار کلدر در سال آینده ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد.