به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مصطفی آیتی در نشست همفکری بررسی محدودیتها و چالشهای فراروی شرکتهای حملونقل بینالمللی در حوزه ترانزیت با بیان " امروز بعید است شرکتی تن به قاچاق دهد، به جرات میتوانم بگویم شرکتهای حمل و نقل 10 درصد هم مقصر نبودهاند" اظهار کرد: آمار قاچاق ترانزیت از سال 91 تاکنون به 200 مورد هم نمیرسد. همچنین میانگین کامیونهای ترانزیتی که با اتهام قاچاق متوقف شدهاند سالانه به 25 تا 30 مورد هم نمیرسد و در این موارد با حداکثر قاطعیت برخورد می شود. این آمار آماری نیست که بخواهیم روی آن مانور دهیم و فضاسازی کنیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی تصریح کرد: توسعه ترانزیت همواره از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است و ما نیز باید بدون چون و چرا به این سمت حرکت کنیم. هر کس نیز مخالف این خواست باشد بر ضد ولایت فقیه حرکت کرده است. در موضوع ترانزیت، اهداف قطعا فراتر از بعد اقتصادی است.
وی با قدردانی از تلاشهای فعالان بخش خصوصی، ترانزیت امروز را موجودی در حال احتضار خواند و گفت: آمار دوماهه اخیر ترانزیت در کشور کاهش فاحشی را نشان میدهد. بیمار در حال احتضار را یا باید به حال خود واگذاشت و یا باید دست همت داد و او را نجات داد. منطق امر و مصالح نظام میگوید بخش خصوصی و دولتی باید ورای هیاهوی منفعتطلبان دستبهدست هم دهند و مشکل را حل کند.
مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران،یادآور شد: در قانون امور گمرکی سال 1350 و آییننامه آن، تنها دو ماده وجود داشت و تلاش برای تدوین قانون امور گمرکی و آییننامه آن بهخاطر اهمیتی است که ترانزیت در ارکان نظام ما دارد و هر اقدامی که ما در جهت تضعیف ترانزیت انجام می دهیم آب ریختن به آسیاب دشمن است. در شرایطی که دشمن به دنبال بستن مسیرهای ترانزیتی ایران است و اگر نتوانیم در بخش خدمات توسعه بینالمللی نقشی داشته باشیم باید این حوزه را کنار بگذاریم.
آیتی گفت: امروز در سامانههای گمرک ساعت دقیق خروج کامیون از گمرکات ورودی ثبت میشود؛ وزن و نوع کالا مشخص است، اما مسیر تحت پوشش گمرک نیست. با این حال شرایطی را فراهم کردهایم که کسی به راحتی نمیتواند قاچاق کند.
انتهای پیام
وی تصریح کرد: توسعه ترانزیت همواره از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است و ما نیز باید بدون چون و چرا به این سمت حرکت کنیم. هر کس نیز مخالف این خواست باشد بر ضد ولایت فقیه حرکت کرده است. در موضوع ترانزیت، اهداف قطعا فراتر از بعد اقتصادی است.
,وی با قدردانی از تلاشهای فعالان بخش خصوصی، ترانزیت امروز را موجودی در حال احتضار خواند و گفت: آمار دوماهه اخیر ترانزیت در کشور کاهش فاحشی را نشان میدهد. بیمار در حال احتضار را یا باید به حال خود واگذاشت و یا باید دست همت داد و او را نجات داد. منطق امر و مصالح نظام میگوید بخش خصوصی و دولتی باید ورای هیاهوی منفعتطلبان دستبهدست هم دهند و مشکل را حل کند.
,مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران،یادآور شد: در قانون امور گمرکی سال 1350 و آییننامه آن، تنها دو ماده وجود داشت و تلاش برای تدوین قانون امور گمرکی و آییننامه آن بهخاطر اهمیتی است که ترانزیت در ارکان نظام ما دارد و هر اقدامی که ما در جهت تضعیف ترانزیت انجام می دهیم آب ریختن به آسیاب دشمن است. در شرایطی که دشمن به دنبال بستن مسیرهای ترانزیتی ایران است و اگر نتوانیم در بخش خدمات توسعه بینالمللی نقشی داشته باشیم باید این حوزه را کنار بگذاریم.
,آیتی گفت: امروز در سامانههای گمرک ساعت دقیق خروج کامیون از گمرکات ورودی ثبت میشود؛ وزن و نوع کالا مشخص است، اما مسیر تحت پوشش گمرک نیست. با این حال شرایطی را فراهم کردهایم که کسی به راحتی نمیتواند قاچاق کند.
,انتهای پیام
,]