رشد 50 درصد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ بهرام براری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: نقش سازمان تعزیرات حکومتی خدمت به مردم است که علاوه بر اینکه یک سازمان شبه قضائی تحت نظارت دولت است در سطح کلان وظایفی را در سه حوزه رسیدگی، صدور و اجرای حکم بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

براری اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه های بهداشت و درمان، قانون صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به طور کلی در سه بخش کالا و خدمات، تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی و قاچاق کالا و ارز وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارد.

,

وی ادامه داد: سازمان صنعت،معدن و تجارت،اتاق اصناف،دانشگاه علوم پزشکی و واحد های بهداشت و درمان از جمله دستگاه هایی هستند که با تعزیرات حکومتی در بحث نظارت همکاری و گزارشات را به این سازمان ارسال می کنند.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: مجموع پرونده های جرایم کالا و خدمات ورودی به اداره کل تعزیرات استان مرکزی در سال ۹۷  حدود ۵ هزار و ۳۴۳ فقره بوده که به همان میزان پرونده مختومه شده و پرونده های سال ۹۸ ، ۸ هزار و ۸۴۱ پرونده که تعداد پرونده های مختومه ۸ هزار ۸۴۰ مورد بوده است که مقایسه آن نشان از رشد فعالیت دستگاه های نظارتی است.

,

براری بیان کرد: میزان ورودی پرونده های بهداشتی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان در سال ۹۷، ۱ هزار و ۷۲۰ پرونده که به همان میزان مختومه شده و در سال ۹۸، ۱ هزار و ۶۱۳ پرونده بوده که به همان میزان رسیدگی صورت گرفته است.

,

وی اضافه کرد: میزان پرونده‌های وارد شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ ، ۷۸۳ پرونده که ۷۹۵ پرونده هم مختومه شده اند و میزان پرونده ها در سال ۹۸، ۱ هزار و ۳۳۸ پرونده بوده که ۱ هزار و ۳۶۴ پرونده مختومه شده اند که آمار مقایسه ای نشان از رشد ۷۰ درصدی دارد.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: در حوزه بهداشت و درمان تعداد پرونده های وارد شده در خصوص عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۵۶۸ پرونده، عدم رعایت مقررات بهداشتی ۴۴۱ پرونده و عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی ۱۵۴ پرونده وجود داشته و مجموع محکومیت نقدی در سال ۹۸ ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال بوده است.

,

براری ادامه داد: در دوران بیماری کرونا کشف ۴ مورد احتکار در انبار را داشتیم که طبق قانون کالاهای کشف شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره به اینکه در خصوص کلیات پرونده ها و درصد تغییرات ۵۰ درصد افزایش را به همراه داشته است افزود: مجموعا ارزش ریالی پرونده های سه بخش بهداشت و درمان، کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که در سال ۹۸ به ۲۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و نشان دهنده رشد قابل توجه است.

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: مهمترین تخلفات انجام شده در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت، گران فروشی،عدم ارائه فاکتور، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نداشتن پروانه کسب واحد صنفی و تداخل صنفی است.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رشد 50 درصد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان مرکزی خبر داد.