افزایش چهار برابری تب مالت در شهرستان خاتم نسبت به سال قبل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، جواد میربهبودی در جلسه شورای سلامت شهرستان خاتم با اشاره به اینکه این شهرستان بر پایه‌ی کشاورزی و دامداری استوار است، گفت: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است که در شهرستان خاتم نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت تشکیل کمیته عملیاتی با همکاری ادارات، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران، ساخت پیش سردخانه کشتارگاه، بیمه شدن دام‌های دامداران با همکاری دهیاران و شوراهای روستاها از مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

,

 

,

ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت

, ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت, ابتلای 44 نفر در شهرستان خاتم به تب مالت,

نادر سالاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در این جلسه با بیان اینکه تب مالت یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است افزود: همیشه در خصوص بیماری تب مالت دو بُعد اقتصادی و بهداشتی آن موردتوجه قرار می‌گیرد.

,

وی بابیان اینکه شهرستان خاتم در شیوع بیماری تب مالت در سطح کشور و استان رکورددار است افزود: در سه‌ماهه اول سال جاری در شهرستان ۴۴ نفر به بیماری تب مالت مبتلا شدند که ۵ نفر در شهر هرات، ١۶ نفر در شهر مروست، ٢١ نفر در دهستان چاهک و خوشبختانه در دهستان ترکان و هرابرجان و کرخنگان موردی مشاهده نشده بود.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در پایان خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی جهت کنترل و پیشگیری از بیماری تب در شهرستان خاتم مالت شد.

,

انتهای پیام/

]
میربهبودی سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم گفت: بیماری تب مالت نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش‌یافته است.