صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور ممنوع شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به محدودیت بخشنامه منابع طبیعی در حوزه معادن استان زنجان اظهار کرد: همچنان درگیر این بخشنامه هستیم و منابع طبیعی در اجرای این بخشنامه قاطعانه ایستاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: اجرای این بخشنامه نیز درست اجرا نمی‌شود و این موضوع باعث جلوگیری از توسعه معادن در استان زنجان شده است.

,

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با تاکید براینکه منابع طبیعی از حدود 150 استعلام حتی 10 درصد آن را پاسخ مثبت نداده است عنوان کرد: حدود 90 درصد استعلاماتی که در استان زنجان در حوزه معدن از منابع طبیعی شده جواب منفی داده است.

,

وی از ممنوعیت صادرات سنگ آهن خبرداد و عنوان کرد: در این خصوص بخشنامه‌ای صادر شده و از صادرات آن به خارج از کشور جلوگیری می‌شود.

,

کشاورزی با بیان اینکه این ممنوعیت به دلیل جلوگیری از خام فروشی اتفاق افتاده است گفت: سنگ‌ آهن استخراج شده به واحدهای داخلی کشور ارسال می‌شود تا به مرحله تولید برسد.

,

وی با تاکید براینکه در حال حاضر حال صادرات حوزه کشاورزی خوب است بیان کرد: تکمیل زنجیره تولید در حوزه معدن از اولویت‌های مهم ما در استان زنجان است.

,

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه در تلاش هستیم بخش‌هایی از فرآوری مواد معدنی در استان زنجان اتفاق بیفتد عنوان کرد: سه کارخانه در خصوص زنجیره کنسانتره سنگ آهن در زنجان در حال تکمیل است.

,

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کارخانه‌ها اگر در 5 ماه آینده آغاز شود تاثیرگذاری بالایی برای استان دارد گفت: سنگ آهن در زنجان استخراج و کنسانتره آن نیز تامین می‌شود.

,

کشاورزی گفت: 50 درصد نیاز این واحدها ازاستان زنجان تامین می‌شود و 50 درصد باقی مانده نیز از استانهای همجوار تامین خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
کشاورزی رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به جلوگیری از صادرات سنگ آهن به خارج از کشور گفت: این اقدام به دلیل جلوگیری از خام فروشی اتفاق افتاده است.