تولید آسفالت از نخاله های ساختمانی در یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عباسی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شورای شهر یزد در این دوره، تولید آسفالت بازیافتی بوده که از دور ریز روزانه ده ها تن نخاله آسفالتی و آلودگی محیط زیستی جلوگیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محسن عباسی در مصاحبه با خبرنگار , یزد رسا,  عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزه عمرانی شورای شهر یزد در این دوره، تولید آسفالت بازیافتی بوده که از دور ریز روزانه ده ها تن نخاله آسفالتی و آلودگی محیط زیستی جلوگیری می کند.,
عضو شورای شهر یزد افزود: این شیوه به لحاظ اقتصادی و از جهت مصرف قیر هم در این شراط دشوار اقتصادی مقرون به صرفه است و هم قیمت تمام شده آن کمتر از 20 درصد آسفالت جدید است.
,
 
,
وی اظهار داشت: شیوه های مشابه تا کنون به تولید انبوه نرسیده اما خوشبختانه ما با صرف دو سال زمان موفق به دستیابی به شیوه ای شده ایم که اقتصادی بوده و به تولید انبوه رسیده است. از این بابت یزد در این زمینه پیشگام است.
,
 
,
عباسی گفت: این شیوه با استفاده از دانش بومی متخصصان شهرداری یزد ایجاد شده و موجب میلیاردها تومان صرفه جویی در این شرایط اقتصادی شده است. 
,
 
,
این مقام مسئول در مورد کیفیت این نوع آسفالت ها نیز عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد از آثار شهر آسفالت کوچه ها و معابر درجه ۲ و درجه ۳ است و تنها ۳۰ درصد مصرف آسفالت در معابر درجه یک است. از این حیث میتوان از آسفالت بازیافتی در 70 درصد معابر بهره برد.
,
 
,
عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: از این نوع آسفالت نیز در بزرگراه ها و یا بلوارها استفاده نمی شود بلکه در کوچه های فرعی، پیاده روها و در کوچه هایی که عبور و مرور و کمتری دارد استفاده می شود.
,
 
,
عباسی در مورد ارزیابی کیفیت این محصول نیز ابراز داشت: آسفالت چه جدید و چه بازیافتی هر روز آزمایش می‌شود و در صورت داشتن استانداردهای لازم قابل استفاده خواهد بود.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: روزانه ۹۰۰ تن نخاله در شهر یزد تولید شده و بخش عمده‌ای از آن تبدیل به آسفالت می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
عباسی عضو شورای شهر یزد از تولید آسفالت بازیافتی برای نخستین بار در یزد با استفاده ازنخاله های ساختمانی خبر داد.