عطر حریم امام رئوف در شهر ملایر پیچیده شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ملایر امروز به مناسبت ایام دهه کرامت میزبان کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام و پرچم حریم رضوی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

برنامه این کاروان از صبح امروز و با استقبال در ورودی شهر ملایر آغاز شد و با توجه به وضعیت بیماری کرونا برنامه مردمی در ملایر برگزار نشد.

,

حضور در مقبره شهدای گمنام واقع در بام ملایر در عطرافشانی این قبور مطهر نخستین برنامه خدام امام رضا در ملایر به همراه مسئولین شهرستان بود.

,

, ,

با حضور کاروان زیر سایه خورشید در فرمانداری و آیین تجلیل از خانواده‌های اهداکننده عضو ملایری در سال ۹۹ برگزار شد.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی از خدام حریم رضوی در این آیین اظهار کرد: این کاروان پیام‌آور مهر و مهربانی امام رئوف است.

,

وی افزود: همه‌سال ما زیر سایه خورشید مهربانی امام رضا(ع) هستیم و حضور این پرچم در ایام دهه کرامت درواقع تجدید پیمانی نو با امام رضا(ع) است.

,

, ,

خادم حریم رضوی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مسائل مطرح‌شده درباره عدم حرکت این کاروان تأکید کرد: کاروان زیر سایه خورشید امسال علاوه بر پیان آور تجدید پیمان با امام رضا(ع)، پیام‌آور سلامت هم هست.

,

وی بابیان اینکه این کاروان با رعایت همه موارد بهداشتی در شهرهای مختلف حضور دارد، تصریح کرد: امام رضا(ع) نسبت به‌سلامت جامعه دغدغه فراوانی داشته است و احادیث متعددی از امام رضا(ع) جهت سلامت وجود دارد که در غالب کتاب طب الرضا جمع‌آوری‌شده است.

,

حجت‌الاسلام خراسانی با اشاره به آیاتی از قرآن درباره بخشیدن جان به مؤمنین تصریح کرد: کسی که حاضر می‌شود اهدای عضو کند دارای روح بزرگی است و اجری عظیم در نزد خدا دارد.

,

, ,

در این آیین از خانواده مرحومان فرهاد کلبعلیان، شبیر جافری و محمد محمودی که در سال ۹۹ با اهدای عضو به ۱۰ نفر جان تازه‌ای بخشیدند، تجلیل شد.

,

اهدای هدیه متبرک حریم امام رضا(ع) به امام‌جمعه ملایر دیگر برنامه زیر سایه خورشید در ملایر بود.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در دیدار با خدام حریم رضوی اظهار کرد: حضور خادمان آستان امام رضا(ع) همچون حضور خود امام رضا(ع) در شهر و دیارها است.

,

وی بیان کرد: این حضور نشان از محبت و صفای معنوی آستان قدس رضوی و نشان از مهرابانی امام رضا(ع) است.

,

امام‌جمعه ملایر تأکید کرد: این حضور برای بیعت مجدد با ائمه اطهار است و پس‌ازاینکه افراد مختلف از دو و نزدیک به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، امام رضا(ع) خادمان خودش را به دیدار زائران می‌فرستند.

,

 

, ,

وی بابیان اینکه ما امام رضا(ع) را مظهر رأفت می‌دانیم، تصریح کرد: حضور خادمان در شهرهای مختلف نشانه‌ای از رأفت و رحیمیت امام رضا(ع) به دوستداران و شیعیان خودشان است.

,

در این دیدار هدیه‌ای متبرک از آستان قدس به امام‌جمعه ملایر اهدا شد و از طرف اهالی شهرستان نیز هدایایی به خادمان آستان قدس هدیه شد.

,

دیدار با خانواده مدافع سلامت مرحوم محمود افشاری پایان‌بخش برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در ملایر بود.

,

, ,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی از خدام حریم رضوی در این دیدار تصریح کرد: کسی که جان خود را در این دوران فدا کرده تا مردم کمتری به بیماری کرونا گرفتار شوند نمود کامل ایثار است.

,

, ,

وی افزود: به‌خوبی دیده شد که در جای‌جای دنیا چگونه با بیماران کرونایی برخورد شد اما در ایران اسلامی کارکنان بهداشت و درمان جان خود را فدا کردند که مرم در سلامت کامل باشند.

,

خادم آستان قدس رضوی تصریح کرد: کادر درمان با ایثار جان خود برای سلامت جامعه تلاش کردند و که جای قدردانی فراوان دارد.

,

در پایان این دیدار از خانواده مرحوم افشاری تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
ملایر امروز به مناسبت ایام دهه کرامت میزبان کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام و پرچم حریم رضوی بود.