ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بهای سنگینی پرداخت می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته کارشناس سیاسی، پاسخ ترامپ به بحران کروناویروس و اعتراضات گسترده به دلیل بی عدالتی نژادی، او را پیش از انتخابات ماه نوامبر به دردسر بزرگی انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"ایندرجیت پارمار" استاد سیاست بین الملل در دانشگاه سیتی در گفتگو با خبرگزاری CNBC گفت که ترامپ 2 هدیه سیاسی گرفته، اما هر دو را بر باد داده است.

, CNBC,

پارمار اظهار داشت: "همه گیری کشنده، فرصتی برای او بود تا به منظور فاصله گرفتن از نفاق سیاسی، کشور را متحد کند و به عنوان رئیس جمهور آمریکا در یک دوره اضطراری به طور مؤثر عمل کند."

,
 
,
, ,

وی افزود: "او (ترامپ) این کار را انجام نداد و به خاطر بسترسازی خود دچار دردسر بزرگی شد. به نظر من، او بهای سنگینی را خواهد پرداخت و در حال حاضر آن بها توسط تعداد بسیاری از مردم آمریکا از نظر سلامتی و اقتصادی پرداخت می شود."

,

سخنگوی کاخ سفید به تماس CNBC در این باره پاسخ نداد.

,

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه هاپکینز، بیش از 2.7 میلیون مورد تأیید شده کووید19 و 128،740 مورد فوتی ناشی از این ویروس در آمریکا وجود داشته است. آمریکا بالاترین شمار عفونت و بیشترین مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.

,

پارمار ادامه داد که اعتراضات سراسری به خاطر قتل جورج فلوید به دست پلیس نشان داد که ترامپ قادر به همدردی نیست.

,

وی گفت: "من معتقدم او نشان داده که در شرایط اضطراری واقعی و وقتی شما به رهبر واقعی نیاز دارید به هیچ عنوان لایق نیست. او در مورد مردم سخن می گوید، اما منافع آنها در رفاه اقتصادی و امنیت جسمی و شخصی را در نظر نمی گیرد. پاسخ ترامپ به این دو بحران به احتمال زیاد شانس انتخاب مجدد او را به خطر می اندازد."

,

پارمار تأیید کرد که بازارهای مالی در مسیر نگران کننده ای است، زیرا اجماع گسترده بازار محور نئولیبرال با پاسخ دولت ترامپ به این همه گیری متزلزل شده است.

,

وی افزود: "اما من فکر می کنم که فلسفه اساسی بازار شکست نخورده و در مسیر شکست است. من گمان می کنم که بسیاری از مردم آمریکا همچنان بسیار ناخشنود هستند."

,
 
,
, ,

آخرین تحقیقات آماری CNBC نشان داد که با حمایت ایالت های اصلی نبرد از "جو بایدن"، ترامپ در نظرسنجی ها در برابر او (بایدن) سقوط کرد.

,

تحلیلگران واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) در ماه گذشته طی گزارشی گفتند که وقتی انتخابات ریاست جمهوری به میدان نبرد تبدیل شود، فرصت ها به نفع بایدن تغییر می کند.

,
 
,
, ,

EIU دلایل مختلفی برای تغییر حمایت مردم ذکر کرد، اما محققان بر اهمیت نحوه برخورد ترامپ با شیوع کووید19 و اعتراضات موسوم به "زندگی سیاهپوستان مهم است" (Black Lives Matter) تأکید کردند.

,

گروه اوراسیا در ماه ژوئن گفت که ترامپ در جنبش "زندگی سیاهپوستان مهم است" در طرف اشتباه قرار گرفت و این امر به طور جدی به درجه محبوبیت وی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری لطمه وارد کرد.

,

انتهای پیام/

]
به گفته کارشناس سیاسی، پاسخ ترامپ به بحران کروناویروس و اعتراضات گسترده به دلیل بی عدالتی نژادی، او را پیش از انتخابات ماه نوامبر به دردسر بزرگی انداخته است.