کلاهبرداری با عنوان ثبت‌نام کتب درسی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این هشدار، گفت: در هنگام ثبت‌نام کتب درسی به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین، متأسفانه مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی با تأکید براینکه بهتر است والدین و دانش‌آموزان از هرگونه ثبت‌نام برای خرید کتب درسی در سایت‌های اینترنتی متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند، افزود: در هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان حتماً آدرس وب‌سایت ارائه شده از سوی آموزش و پرورش را به صورت دستی در نوار آدرس(Address bar)وارد کرده و به گزینه‌های نمایش داده شده در موتور جستجوی خود اعتماد نکنند.

,

سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسى‌هاى صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجه اشتراک اینگونه شگردهاى کلاهبردارانه ورود قربانیان به صفحات جعلی درگاه‌های بانکى به بهانه پرداخت هزینه خرید الکترونیکى بوده است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

,

رییس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: برخی از مجرمان سایبری نیز با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در سایت‌های جعلی به دنبال اهداف بلند مدت مجرمانه خود مثل اخاذی و باج‌گیری از شهروندان هستند که در پی داشتن اطلاعاتی که قبلا از آنها جمع‌آوری کرده‌اند، می‌تواند اعمال مجرمانه خود را پیش ببرند.

,

وی تاکید کرد: در درج اطلاعات شخصی خود و اعضای خانواده در سایت‌های متفرقه و ناشناس خودداری کنند.

,

رییس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

, www.cyberpolice.ir,

 

,

انتهای پیام/

]
رییس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان، گفت: با توجه به اینترنتی بودن ثبت‌نام کتب درسی، شهروندان مراقب کلاهبرداران سایبری باشید.