بیش از 150 میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان نیاز است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ حبیب یگانه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت پروژه سبزه میدان زنجان اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و در ابتدای سالجاری درصد پیشرفت این پروژه 7 درصد بود که هم اکنون به 22 درصد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛,

وی با اشاره به اینکه براساس زمانبدی انجام شده قرار است این پروژه تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری برسد تصریح کرد: حدود 4 تا 5 درصد از برنامه زمانبدی عقب هستیم و امیدواریم در ماههایی که پیش رو داریم علاوه بر جبران عقب ماندگی نسبت به تسریع در اجرای پروژه اقدام شود.

,

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در اجرای پروژه سبزه‌میدان مشکلاتی را داریم که یکی از مشکلاتی با آن مواجه هستیم قرارداد بسته شده فقط برای پروژه عمرانی است و بحث نور پردازی و فضای سبز پروژه جزو قرارداد اصلی پروژه دیده نشده که لازم است علاوه پیشبرد کارهای عمرانی این موضوعات را به قرارداد پروژه بیفزاییم.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرارداد اولیه پروژه با مبلغ اعتبار به میزان 64 میلیارد تومان بسته شده و اگر بخواهیم خدمات جدید را به این پروژه اضافه کنیم و با توجه به اینکه در سال جاری شاهد افزایش قیمت مصالح نیز هستیم قطعا رقم اجرای پروژه و زمانبدی اجرای آن از برنامه طراحی شده افزایش خواهد یافت.

,

یگانه با بیان اینکه مسئولان ارشد استانی پروژه سبزه میدان را جزو پروژه‌های شاخص استانی در سال جاری مطرح کردند افزود: با توجه به اعلام این موضوع از مسئولان استانی درخواست داریم کمک هایی جهت تسریع در اجرای پروژه مد نظر بگیرند.

,

وی همچنین با اشاره به موضوع تملکات پروژه عنوان کرد: بودجه‌ای که در سالجاری برای تملکات این پروژه در نظر گرفته شده 14 میلیارد تومان بود که لایحه ای در این باره تنظیم شد و در جلسه شورا نیز به تصویب رسید که براساس آن اعتبار در نظر گرفته شده به 40 میلیارد تومان افزایش یافت.

,

شهردار زنجان با تاکید براینکه باید تملکات قبل از آغاز پروژه صورت می‌گرفت که این اقدام متاسفانه انجام نشده است بیان کرد: اگر تاخیری در تحویل زمین به پیمانکار داشته باشیم با جرائمی رو به رو خواهیم شد که سعی ما براین است که تملکات هر چه سریعتر صورت بگیرد و مشکلی در این راستا نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه رقم فعلی برای جمع کلی اجرای طرح و تملکات پیش‌بینی می‌شود بالای 150 میلیارد تومان است گفت: اگر به دنبال این هستیم این پروژه در مدت زمانبدی خود و حتی زودتر از آن به مرحله بهره برداری برسد قطعا نیازمند تزریق اعتبارات استانی و کمک استانی خواهیم داشت.

,

یگانه عنوان کرد: مسئولان استانی می‌توانند از محل ستاد بازآفرینی و یا سایر ردیف‌ها به این پروژه کمک کنند چرا که مردم زنجان به جد تحقق این پروژه چندین ساله را دارد و امیدواریم با توجه مسئولان استانی شاهد اجرای آن در زمان تعیین شده باشیم.

,

وی با اشاره به موضوع تصدیگری در شهرداری زنجان اظهار کرد: تا به امروز حوزه فضای سبز و امور شهری زنجان برون سپاری نشده و در حالی که در بسیاری از شهرداریهای کشور موضوع حمل و جمع آوری زباله‌‌ها و همچنین بخش توسعه فضای سبز شهری به بخش خصوصی واگذار شده از طریق شرکت‌های پیماندکاری انجام می‌شود.

,

شهرداری زنجان تصریح کرد: قسمتی از فضای سبز منطقه یک و بخشی از امور شهری منطقه دو زنجان برون سپاری شده بود که به دلیل جا‌به‌جایی‌هایی که صورت گرفت طرح برون سپاری رها شد و در حال حاضر کار امور شهری و فضای سبز زنجان توسط خود شهرداری اداره می‌شود.

,

وی با تاکید براینکه این امر باعث شده نسبت پروژه های عمرانی به پروژه های جاری پایین بوده و سهم عمرانی کمتر دیده می‌شود عنوان کرد: اگر این واگذاری‌های اتفاق بیفتد سهم پروژه‌های عمرانی شهرداری بالاتر خواهد رفت.

,

یگانه با اشاره به موضوع انتقال اموات به آرامستان جدید زنجان نیز عنوان کرد: 3 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه های عملیاتی آرامستان جدید زنجان در نظر گرفته شده و بخش عمده ای از کارهای احداث پارکینگ اتفاق افتاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
یگانه شهردار زنجان در مورد اجرای پروژه سبزه‌میدان گفت: بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه سبزه‌میدان نیاز است.