اجرای الگوی کشت با دستور ویژه وزیر جهادکشاورزی از پاییز امسال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع افزایش قیمت برنج اظهار کرد: مطرح شدن محدودیت‌های کاشت و یک مقدار نیز موضوع صادرات برنج ایرانی موجب افزایش قیمت برنج در داخل کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه کنترلی در قیمت‌ها وجود ندارد تصریح کرد: تنها مطرح شدن موضوع کشت مطرح است که بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: واردات بر اساس نیاز هر ساله کشور انجام می‌شود و به مرور زمان نیز این اتفاق می‌افتد.

,

وی خاطر نشان کرد: تاثیرات بیماری کرونا و محدودیت‌های وارداتی و صادرات که اتفاق افتاد کمی در نوسانات قیمت‌ها تاثیرگذار است و این مشکلات دست به دست هم می‌دهند موجب افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله برنج می‌شود.

,

خانمحمدی گفت: یکی از دلایل بالا رفتن قیمت برنج این است که ثبات اقتصادی و قیمت گذاری در بازار به هم خورده و قیمت‌ها بر حسب دلار و طلا تعیین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه از طرفی نیز دلالان و سرمایه‌گذاران به خاطر یک اتفاق کوچک وارد عمل‌ شده و باعث نوسانات قیمت‌ها می‌شوند گفت: برخی‌های با مطرح کردن بهانه‌های مختلف دست به افزایش قیمت‌ها می‌دهند.

,

خانمحمدی با بیان اینکه واردات برنج به نسبت نیاز کشور خریداری شده و در بازار نیز عرضه خواهد شد گفت: اینکه کشاورزان هر ساله الگوی کشت را فریاد می‌زنند به خاطر همین روز‌ها است که اگر الگوی کشت باشد خیلی از مشکلات امروز بوجود نمی‌آید.

,

وی با اشاره به اینکه اگر دولت الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را اجرا کند مشکلی در بازار محصولات کشاورزی اتفاق نمی‌افتد و دلالان نیز نمی‌توانند وارد حوزه کشاورزی شوند گفت: اگر این موارد محقق شود هنجارهای اجتماعی قیمت‌ها بوجود نمی‌آید.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: چون کشاورزی قراردادی نداریم و الکوی کشت را اجرا نمی‌کنیم زمینه برای ورود دلالان به بازار کشاورزی فراهم است.

,

وی با تاکید براینکه وزیر جهادکشاورزی اجرای طرح الگوی کشت را صادر کردند و از پاییز این مشکلات برطرف می‌شود عنوان کرد: با اجرای این طرح تامین امنیت غذایی هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده بوجود می‌آید.

,

خانمحمدی در خصوص خرید گندم در سالجاری عنوان کرد: امسال با ورود بنیاد گندم سامانه خرید گندم بهتر شده است و خرید گندم و پرداختی‌ها به راحتی انجام می‌شود و مشکلی در روند خرید وجود ندارد.

,

وی گفت:  در استانهای سردسیر و شمالی نیز بالای 80 درصد پرداختی دارند و مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد و دولت نیز قول داده امسال منابع مالی گندم را تامین می‌‌کند.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: تنها سالی است که سامانه خرید دولتی کار خود را به روز انجام می‌دهد و کیفیت تولید گندم نیز خوب بوده و دولت هم از وضعیت کیفیت تولید گندم راضی است.

,

وی تاکید کرد: امسال ورود دلالال به بازار گندم بسیار کم بود و برخی‌ها شیطنت‌هایی می‌کردند که جلوگیری شد و مشکلی در روند خرید گندم وجود ندارد.

,

خانمحمدی با اشاره به اینکه امسال نیز الک‌های خرید گندم استاندارد جهانی شدند عنوان کرد: دورریزی برای کارنجات نداریم و کیفیت آرد نیز با این روند ارتقا یافته است.

,

انتهای پیام/

]
خانمحمدی رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به علت افزایش قیمت برنج در بازار گفت: مطرح شدن موضوع محدودیت در کشت و صادرات برنج ایرانی موجب افزایش قیمت‌ها شده و در واقع ثبات قیمت گذاری نیز در بازار وجود ندارد.