افزایش قیمت ارز روند واردات ماشین‌آلات معدنی را مختل کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به مشکلات معادن استان زنجان اظهار کرد: مشکلاتی که در دو ماه آینده احتمال گریبانگیر شدن معدنکاران می‌شود مشکل واردات ماشین آلات معدنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت ماشین آلات نیز افزایش یافته که این موضوع می‌تواند بر فعالیت‌های معدنی تاثیر گذار باشد.

,

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با اشاره به اینکه با این وجود بروز کردن ماشین‌آلات معادن تقریبا غیرممکن می‌شود افزود: با اتفاقاتی که اخیرا در قیمت دلار اتفاق افتاده قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات معادن بسیار افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به اینکه این امر باعث می‌شود معادن استان از تکنولوژی روز عقب بمانند افزود: با تداوم این موضوع به مرور زنجیره تولید مختل می شود که باید تدابیری برای حل این مشکل انجام شود.

,

کشاورزی در مورد طرح حمایتی دولت از معدنکاران جهت بروزرسازی ماشین آلات معدنی عنوان کرد: این حمایت همچنان وجود دارد ولی به دلیل مشکلات ارزی و محدودیت‌های اعتباری بسیار ضعیف است.

,

وی در مورد تاثیر بیماری کرونا بر فعالیت‌های معدنی نیز عنوان کرد: بخش معدن تنها بخشی است که در اثر شیوع بیماری کرونا با هیچ مشکلی مواجه نشد و تاثیرات آن در روند فعالیت این بخش در استان زنجان جرئی بود.

,

رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با بیان اینکه همچنان فعالیت‌های معدنی با قوت ادامه دارد ابراز کرد: روند استخراج و صادرات مواد معدنی مناسب بوده و هیچ افتی در این حوزه نداشتیم.

,

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها لازم در خصوص رعایت موارد بهداشتی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در حوزه معدنی و همچنین جلوگیری از تاثیرات بیماری کرونا بر فعالیت‌های معادن انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
کشاورزی رئیس نظام مهندسی معادن استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر فعالیت‌های معدنی گفت: افزایش قیمت ارز واردات ماشین‌آلات معدنی را مشکل‌ساز کرده و ادامه این روند زنجیره تولید را در حوزه معدن مختل می‌کند.