راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی از اوایل پاییز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد راه اندازی بازار عرضه منطقه‌ای محصولات کشاورزی اظهار کرد: با راه اندازی این بازار ارائه مستقیم محصولات کشاورزی از طرف کشاورز به تجار یا کسانیکه در کار فروش عمده محصولات کشاورزی هستند به راحتی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی بحث دلال بازی است که دلالان محصولات کشاورزی را از کشاورز با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالاتر از در بازار عرضه می‌کنند.

,

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: در این شرایط هم کشاورزی نمی‌تواند محصولات خود را به قیمت مناسب در بازار بفروشد و هم مصرف کننده محصول را با قیمت غیرواقعی خریداری می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه در استان زنجان زیرساخت های لازم وجود دارد و محلی بنام پایانه صادراتی نیز ایجاد شده است عنوان کرد: مجوز‌های لازم برای فعالیت این پایانه نیز اخذ شده است.

,

رنگرونا با اشاره به اینکه در این پایانه قسمتی از محل در اختیار تولیدکنندگان که همان کشاورزان هستند قرار داده می‌شود عنوان کرد: صادرکنندگان و عرضه کنندگان میوه نیز می‌توانند محصولات کشاورزی را به صورت مستقیم از خود کشاورزان خریداری کنند.

,

وی با تاکید براینکه در این اقدام عرضه و تقاضا به صورت مستقیم اتفاق می‌افتد عنوان کرد: قیمت‌ها به صورت کارشناسی شده تعیین میشود و نظارت برقیمت‌ها نیز به راحتی اتفاق می‌افتد و به نوعی در این شرایط وضعیت نابسامان بازار میوه بهبود می‌یابد.

,

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در این شرایط آزمایش کنترل کیفی محصولات نیز اتفاق می‌افتد ابراز کرد: در پایانه صادراتی محلی برای بسته بندی محصولات به منظور صادرات و محلی نیز برای نگهداری کالاهای کشاورزی در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه سردخانه‌ای هم برای تجار به منظور نگهداری محصولات خود در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: قرار است در ابتدای فصل برداشت پاییزه محصولات استانی این پایانه فعالیت خود را آغاز کند.

,

رنگرونا با اشاره به اینکه بازار محصولات گوجه فرنگی نیز می‌تواند در این پایانه ساماندهی شود ادامه داد: عنوانی که برای محل پایانه در نظر گرفته شده بورس کالای کشاورزی(محلی برای عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی) است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رنگرونا از راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تحت عنوان بورس کالای کشاورزی در زنجان خبرداد و گفت: این پایانه تا برداشت محصولات پاییزه راه اندازی می‌شود.