در حالی‌ که یمنی‌ها از کرونا می‌میرند ما هم آنها را بمباران می‌کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در پیامی در توئیتر به تعداد زیاد مرگ و میر در میان مبتلایان به ویروس کرونا در یمن اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در این پیام توئیتری نوشت احتمالا 27 درصد یمنی‌هایی که به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند فوت کرده‌اند.
,
 
,
مورفی در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «(در مقابل) آمریکا در حال انجام چه کاری است؟ ما در حال بمباران آنها هستیم.»
,
 
,
ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی، از سال 2015 حملات مرگبار و گسترده خود را علیه مردم یمن آغاز کرده است.
,
 
,
اوضاع بغرنج مردم یمن که بیش از 5 سال با بمب‌ها و حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مواجه هستند با شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز وخیم‌تر شده است.
,
 
,
چندی پیش، سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده بود، در صورت شیوع ویروس کرونا در یمن یک فاجعه‌ انسانی رخ خواهد داد و تنها در طول چند هفته ۲۸ میلیون نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.
,
 
,
این مسئله تنها بخشی از وضعیت وخیم یمن است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوء تغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که نظامیان سعودی در یمن رقم زده‌اند.
]
یک سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به مرگ و میر تعداد زیادی از یمنی‌های مبتلا به ویروس کرونا گفت که در این بحبوحه، آمریکا نیز در حال بمباران آنهاست.