۲۰ هزار بسته تبرکی همزمان با دهه کرامت در قزوین توزیع شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در سطح استان اظهار کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید پیام‌آور عشق و محبت اهل بیت(ع) و ایجاد مهر و عطوفت در قلب‌های مومنان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: امسال این جشن‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در داخل کشور محدود شد و با عنایت امام رضا(ع) این رویداد فرهنگی با حضور۵۰ کاروان، همزمان در سراسر کشور و در ۳۰ استان برگزار شد‌.

,

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در این سال‌ها سنگ بنای مفهوم و حقیقتی به نام زیارت از راه دور و اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) به امام را از فرسنگ‌ها دورتر از مرقد شریف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نهادینه کرده است.

,

وی عنوان کرد: امروز محوری‌ترین رسالت کاروان‌های زیر سایه خورشید حضور در دورترین نقاط از مراکز استان‌ها و روستاهای صعب العبوری که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند، است.

,

"زیر سایه خورشید" بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور 

, "زیر سایه خورشید" بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور ,

جباری تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید، حضور در مناطق مختلف با شکل‌گیری همبستگی اجتماعی قومیت‌های مختلف است و زیر سایه خورشید، بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی مردمی در کشور است که امسال به لطف حضرت به ایستگاه سیزدهمین سال از فعالیت خود رسید.

,

وی بیان کرد: اما امسال با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه‌های محوری شامل فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌رسم ادب و آرام جان، محوری‌ترین برنامه دهه کرامت بود.

,

این مقام مسئول گفت: امسال با عنایت خاصه حضرت در برنامه‌ها، افزایش ۱۰۰ درصدی همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردمی استان را شاهد بودیم که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار شد‌.

,

اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین

, اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین,

وی عنوان کرد: برگزاری جشن بزرگ چهار هزار نفری دختران نورا همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و جشن ولادت شمس الشموس همزمان با شب ولادت امام رضا(ع) با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور کنسل شد.

,

جباری با اشاره به اجرای ۱۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین گفت: حضور در ۲۰ روستای مناطق محروم استان، برگزاری ۱۹ جشن مردمی، دیدار با ۲۵ خانواده شهید و جانباز، حضور در ۴ شرکت تولیدی، تجلیل و دیدار از ۱۰ پرستار جهادگر سلامت در ایام بیماری منحوس کرونا از جمله این برنامه‌هاست.

,

وی ادامه داد: تجلیل از گروه‌های جهادی سلامت، دیدار با ۱۱ خانواده تشکل رضوی، حضور در ۳ بیمارستان، دیدار با مسئولین و ائمه جمعه، مرکز آموزشی پادگان شهدای جوادنیا و دیدار با اصحاب رسانه، دیدار پاکبانان، حضور در امامزادگان، دیدار با خانواده خادمیاران که در ایام کرونا مرحوم شدند، طلاب و حوزه علمیه، طی ۱۰ روز با حضور خادمین و پرچم بارگاه منور رضوی عملیاتی شد.

,

جباری تصریح کرد: امسال در ایام دهه کرامت توزیع ۲۰ هزار بسته تبرکی شامل نبات، نمک، گلاب، حرز، عطر حرم، بسته ویژه، بج سینه، کتابچه انجام شده است‌.

,

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: برگزاری پویش‌های مردمی اعم از عکس با حرم، عقد زوجین، پیوند فیروزه‌ای، طنین صلوات خاصه ۸ صبح در ادارات استان، قرائت زیارت امین الله بصورت سراسری در شب ولادت، توزیع نمک متبرک رضوی در ۸۸۸ نانوایی در سطح استان از اقدامات مردمی بوده است.

,

وی در پایان عنوان کرد: اقدامات ویژه که به یمن ورود کاروان رضوی در استان صورت گرفت شامل اجرای ۳ روز مرخصی برای سربازان مرکز آموزش شهدای جوادنیا، تخصیص سرامیک برای ۱۲ واحد مسکونی ویژه محرومین در شهرستان بوئین زهرا به همت شرکت آپادانا سرام، بازسازی و آسفالت روستای حاجی عرب به ۱۰ کیلومتر به همت فرماندار و امام جمعه شهرستان، اهدای ۸ کمک هزینه مشهد، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای و ذبح ۳ راس قربانی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
میلاد جباری، دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: امسال در ایام دهه کرامت ۲۰ هزار بسته تبرکی در سطح استان توزیع شد.