ساخت بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور در تبریز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با بیان اینکه مدیریت پسماند در همه جوامع نیازمند توجه و رسیدگی است اظهار داشت: بزرگترین پروژه زیست‌محیطی در سطح کشور در تبریز در حال ساخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه بیش از هزار تن زباله در تبریز به صورت روزانه تولید می‌شود افزود: مدیریت این حجم از زباله نیاز به استفاده از علوم روز و فناوری‌های لازم دارد در همین خصوص، احداث سلول دفن زباله، مهندسی 2و 3 و همچنین ساخت مرکز دفن پسماند ویژه از جمله مواردی است که به دست قرارگاه خاتم‌الانبیا به ارزش 100 میلیاردی در حال ساخت است.

,
اصغری با اشاره به لزوم بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه از جمله پزشکی و صنعتی تاکید کرد: طبق قانون پسماند، بی‌خطرسازی پسماندهای ویژه برعهده تولیدکننده است بدین گونه که بیمارستان‌ها موظف به بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی خود هستند همچنین کارخانجات و واحدهایی که پسماند شیمیایی یا صنعتی تولید می‌کنند باید ابتدا بی‌خطرسازی کرده و سپس در اختیار عوامل سارمان پسماند قرار دهند.
,
 
,
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز تصریح کرد: کرونا فرصت خوبی برای سنجس توانایی‌های مئدیریت پسماند بود، کادر درمان و صنایع با استفاده از زیرساخت‌های موجود در زمان کرونا می‌توانند مواد پسماندی خود را مدیریت کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز گفت: بزرگترین پروژه زیست‌محیطی کشور از جمله ساخت مرکز دفن پسماند ویژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تبریز در حال ساخت است.